Mijn Communities

Registreer u om communities te volgen en een snelkoppeling te krijgen in dit menu Registreer u om communities te volgen en een snelkoppeling te krijgen in dit menu
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
CONTRIBUTOR ***

Re: Factuur opmaak tekstregels vetgedrukt en BTW berekening onjuist

Ik ben een nieuwe klant. Visma maakt geen transparante indruk. Support laat ook wat te wensen over naar mijn idee... ik ben tot nu toe uitstekend geholpen, alleen moet ik langer wachten op respons ivm andere ontwikkelaars waarvan ik software afneem.

Ik heb in een topic al geopperd om een roadmap openbaar te maken waarin Visma laat zien welke ontwikkelingen er op stapel staan en hoever ze met de ontwikkeling zijn.

Ik heb het idee dat lay-out van de factuur op een plank gelegd is vorig jaar en er niet meer naar omgekeken wordt.

Hartelijke groet,
Aad Wagner
Aadwork
CHAMPION *

Re: Factuur opmaak tekstregels vetgedrukt en BTW berekening onjuist

Beste P. Heijne, hierbij een reactie op jouw wensen.

Om het beter te onderbouwen heb ik en factuurvoorbeeld toegevoegd die ik zojuist heb aangemaakt in een testadministratie. Wellicht helpt dit om naar oplossingen te zoeken.

Ik heb eerst alle bedrijfsgegevens vastgelegd in het onderdeel Instellingen - Bedrijf - Algemeen en vervolgens een logo toegevoegd in tabblad Overig.

voorbeeld factuur Visma eAccounting.png

logo en instellingen.png

Wens 1: wens kan ik mij voorstellen

Wens 2: de gegevens worden op dit moment vermeld op een andere plaats.

Wens 3: dit blok vind ik juist handig voor de ontvanger, alles op één plek. 

Wens 4: kan een wens zijn.

Wens 5: is nu al realiseerbaar via workaround, zie mijn voorbeeld. Op de eerste adresregel vermeld je de naam en 2e adresregel het adres. Contactpersoon wordt nu al vermeld bij Uw referentie.

Wens 6: ik begrijp niet wat je precies bedoeld.

Wens 7: dit is niet juist. De factuur voldoet volgens mij aan de wettelijke eisen.

Wens 8: je kan dit mogelijk oplossen door de artikelbedragen inclusief btw vast te leggen in het artikel.

Succes!

CONTRIBUTOR *

Re: Factuur opmaak

(updated by ETannenbaum ‎29-06-2019 13:41 )

In april dit jaar had ik een tijdelijke mogelijkheid gevonden om mijn tekstregels in een kleinere lettertype en netjes ingesprongen zodat het onder de omschrijving zou komen. De oplossing was door gebruik te maken van HTML code in de tekstregel: 

<font size="1"><p style="margin-left: 105px">

hierdoor past de tekst netjes onder omschrijving. Helaas is dit sinds begin Juni niet meer mogelijk. Nu heb ik weer zo'n onoverzichtelijke factuur tekstregels. Jammer, ik hoop dat Visma zeer snel met opties komt om het factuur beter naar je hand te krijgen.

Voor het algemene layout heb ik mijn standaard briefpapier in PDF als achtergrond geplaatst, dit werkt goed.

Ik mis binnen de urenregistratie het opmaken van de declaratievoorstel. We gebruiken het declaratievoorstel als bijlage in het factuur, zodat dit wat overzichtelijker wordt. 

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Je moet gewoon met CSS de opmaak kunnen tweaken. Dan is het opgelost. Kleine moeite lijkt me. Die kaders en lijntjes vind ik lelijk. Maar daar zit je nou eenmaal aan vast als Visma gebruiker. Da's best armoedig.

Systeem werkt verder prettig. Alleen heb ik al zoveel opmerkingen over de opmaak voorbij zien komen, zonder dat Visma daar adequaat op reageert...

Vraag me af of ze het serieus nemen en aan gaan passen in de nabije toekomst 😩

Hartelijke groet,
Aad Wagner
Aadwork
CONTRIBUTOR *

Loop ook tegen alle bovenstaande punten aan.

Maar vooral ook tegen het punt dat de kleuren niet aangepast kunnen worden van het grijze plompe blok en de zwarte tekst/lijnen?

CONTRIBUTOR ***

Ik ben bang dat er niet snel verandering in gaat komen.

De factuur is wel overzichtelijk, alleen je kunt er als ontwerper echt geen ene klap mee.

Ik zie graag een toevoeging als "custom CSS" en dat je kunt werken met "tags" waarmee je gegevens uit de database kunt halen om dynamische teksten te maken in de templates. Zoals bij de meeste andere software en bijv. MailChimp.

Hartelijke groet,
Aad Wagner
Aadwork