annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Mijn Communities

Registreer u om communities te volgen en een snelkoppeling te krijgen in dit menu Registreer u om communities te volgen en een snelkoppeling te krijgen in dit menu

Idee: Boekingen corrigeren

(bijgewerkt door Roel van der Meulen VISMA ‎13-04-2018 15:50 )

Idee van @Hofman Polymers
"Het maken van correcties kan alleen middels correctieboekingen. Het grootboek wordt hierdoor erg onoverzichtelijk. Het zou handig zijn als je de boekingen zelf kunt aanpassen."

Datum: 01-02-2018 11:26
Status: Nieuw (0 kudos ontvangen)

---
Reactie van: @Bob Huisman
Datum: 05-02-2018 11:56
"Handmatige boekstukken kunnen wel aangepast worden. Een handmatig boekstuk wordt bijvoorbeeld aangemaakt bij het verwerken van een bankmutatie. De gebruikte kostenrekening kan na het boeken nog worden aangepast. Vie Boekhouding/Boekstukken kun je het boekstuk terug vinden.

Ook inkoopfacturen kun je nog wijzigen nadat deze zijn geboekt. Hiervoor moet je wel de instelling Bedrijf/Facturering 'Sta bewerken van inkoopfacturen toe' activeren. Totdat een inkoopfactuur is meegenomen in de btw-aangifte, kun je de boeking nog aanpassen."

Met vriendelijke groet,
Roel/Community Manager
Geef aub een 'kudo'/like als je denkt dat het antwoord nuttig was en klik op 'als oplossing accepteren' als je vraag hiermee beantwoord is. Dit helpt anderen in de Community! 🙂
4 ANTWOORDEN 4
CONTRIBUTOR *

Re: Idee: Boekingen corrigeren

Ik zou eigenlijk nog wel verder willen gaan dan dit. Als kleine ZZP'er heb ik nu te maken met systeemregels die geschikt zijn voor grote bedrijven, maar die in mijn geval echt de plank misslaan. De tenaamstelling van een verkoopfactuur aanpassen bijvoorbeeld kan al niet zonder de eerste factuur te annuleren en een nieuwe in te boeken. Terwijl dat voor mijn BTW-aangifte helemaal niks uitmaakt. En binnen de BTW-periode het bedrag aanpassen zou ook geen probleem moeten zijn toch?

En: Ik heb zojuist een verkeerd factuurnummer ingevoerd, dat kan ik niet even corrigeren zonder de factuur eerst te annuleren en vervolgens weer opnieuw in te voeren en dat zal vast boekhoudkundig geheel volgens het boekje zijn maar het is voor mijn situatie onnodig bureaucratisch. 

Zou fijn zijn als jullie hier wat mee kunnen doen!

CONTRIBUTOR *

Daar ben ik het helemaal mee eens. Erg vervelend dat je bij een tikfout een complete factuur moet annuleren waardoor het grootboek erg onoverzichtelijk wordt. 

CHAMPION *

Gebruik je al Autoinvoice voor het verwerken van inkoopfacturen? Zie Instellingen - Bedrijf - Facturering dit voorkomt namelijk veel invoerfouten.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

...Daar heb je weinig aan als je later hoort dat een factuur naar een hele andere entiteit gestuurd had moeten worden en dat gebeurt vrij regelmatig. Door de automatische Kvk lookup maak ik niet zo gauw spelfouten, dus daar ligt het probleem niet.