Mijn Communities
Help
Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

Bank markeren als Bank/kasrekening in rekeningschema

door Erik Janssen

Hallo,

 

Ik moet een bankrekening toevoegen maar dit wil niet lukken omdat ik deze niet kan aanvinken als Bank/kasrekening. Hoe kan ik dit doorvoeren en wat zie ik over het hoofd?Screenshot_2021-04-29 Rekeningschema(1).png

4 ANTWOORDEN 4
Goedgekeurde oplossing
Jos van Willegen
PARTNER

door Jos van Willegen

Hoi Erik,

 

Je zou eerst zelf een code moeten invullen (naam, nummer of combinatie daarvan) bij het veld 'Bank-/kasrekening', daarna vul je de overige velden pas in. Als je dat doet dan moet het goed gaan.

 

 

eServiceware, uw Visma.net Expert Center
www.eserviceware.com
Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

Hoi Jos,

 

Hoe simpel kan het zijn, ik heb dit al eerder gedaan maar toen denk ik wel in de goede volgorde.

Wederom top Jos!

door Jos van Willegen (Bijgewerkt ‎29-04-2021 17:07 door Jos van Willegen PARTNER )

Hoi Erik,

 

Het is niet een vinkje wat je aanzet vanuit het venster Rekeningschema. Het vinkje wordt automatisch aangezet wanneer je in het venster Bank-/kasrekeningen een nieuwe bankrekening toevoegt met daaraan gekoppeld die grootboekrekening. Daar kan je dan ook het IBAN nummer e.d. invullen en betaalmethoden koppelen.

 

 

eServiceware, uw Visma.net Expert Center
www.eserviceware.com
Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

Hoi Jos,

 

Ook dat had ik al geprobeerd maar daar kan ik in dit geval niet "bank2"selecteren en krijg ik een foutmelding...Screenshot_2021-04-29 Bank- kasrekeningen(1).png