Mijn Communities
Help
Ellis2
CHAMPION *

Btw aangifte februari 2022 geeft suppletiebedrag van december 2021?????

door Ellis2

Btw aangifte februari 2022 geeft suppletiebedrag van december 2021?????

Er is niks geboekt in december 2021 ivm conversie naar nieuwe visma.

Nu wordt er suppletiebedrag bij BTW-aangifte voorbereiden vermeld.

Waar kan ik vinden wat dat suppletiebedrag is?

7 ANTWOORDEN 7

door Marvin - About Software

Hi Ellis,

 

Wanneer je de btw aangifte voorbereid kun je daarna de hyperlinks gebruiken van de verschillende rubrieken en daar op datum sorteren. Hier zal dus ergens een boeking van 12-2021 komen die kennelijk na conversie is ingevoerd. Mocht je nog willen corrigeren, dan kun je via Acties de aangifte weer annuleren, je correctie maken en daarna opnieuw voorbereiden. Het suppletiebedrag zou dan niet meer aanwezig moeten zijn.

Gr. Marvin

Ellis2
CHAMPION *

door Ellis2

Hyperlinks? Waar zitten die?

door Marvin - About Software

De bedragen in dit scherm zijn 'klikbaar'. In onderstaand voorbeeld kun je dus op die '40.081' of '190.857' klikken en toont hij alle transacties die de basis vormen voor het bedrag. In dat scherm sorteer je vervolgens op datum.

Schermafbeelding 2022-03-29 om 12.18.32.pngSchermafbeelding 2022-03-29 om 12.18.20.png

Ellis2
CHAMPION *

door Ellis2

In scherm Btw-aangifte voorbereiden staat de melding van suppletiebedrag 

en zoals je ziet is in het scherm Btw-aangifte verwerken van periode 12-2021 Euro 0,00 ?

Dus hoe kan Visma dan melding geven van een suppletiebedrag?

Ellis2_0-1648552714006.png

Ellis2_1-1648552836271.png

 

 

door Marvin - About Software

Zo te zien is die 38 euro toch echt gekomen uit een boeking in die periode, of -wellicht meer voor de hand liggend - een boeking in periode in 2022, maar een datum in december 2021. Ik zou gewoon de juiste / huidige btw-periode selecteren bij de aangifte (dus geen suppletie doen) en dan via die hyperlink kijken welke boeking het is. Wanneer het alleen een datum in 2021 is en een periode in 2022 dan kun je hem prima meenemen in de huidige btw aangifte, zeker gezien het lage bedrag (<1000 Euro)

Ellis2
CHAMPION *

door Ellis2

Als ik Btw-aangifte voorbereiden aanklik dan gaat Visma scherm naar Btw-aangifte verwerken. Als ik de bewuste Euro 38,00 vind en corrigeer. moet ik dan in het scherm Btw-aangifte bij Acties:

Btw corrigeren of Aangifte annuleren?

Goedgekeurde oplossing
Marvin - About Software
PARTNER

door Marvin - About Software

Je kunt vanaf het scherm 'aangifte verwerken' bij Acties de aangifte annuleren en gelijk daarna weer voorbereiden. Als de correctie is gedaan, zou de 38 euro weer weg moeten zijn.