Mijn Communities
Help
nhiddink
CHAMPION *

Facturen blijven op 'open' staan na betaling/bank verwerking

door nhiddink

Dit heeft waarschijnlijk te maken met onderstaand issue 

 

Echter de workaround die wordt genoemd is niet beschikbaar. Momenteel staan er van 3 betaalbatches (14/10, 21/10 en 28/10) nog facturen op 'open' in de crediteurkaart, terwijl de facturen al zijn betaald en de bank is verwerkt.

 

Zoals in de printscreen te zien is, is het niet mogelijk om op de knop 'Betaald' te klikken.

 

Knipsel1.JPG

 

6 ANTWOORDEN 6
nhiddink
CHAMPION *

door nhiddink

@TomPronk 

Het betreft inderdaad het verwerken van berichten. Normaal gaat alles automatisch in Autopay en inderdaad is ook het verwerken van berichten is geautomatiseerd. Dus het zijn allebei processen waar je je normaliter niet mee bezig houdt (of ik in ieder geval niet). Als gebruiker valt het mij op dat betaalde facturen op 'open' blijven staan. Ik weet niet welke processen daarachter zitten.

Goedgekeurde oplossing
Erik van den Berg
VISMA

door Erik van den Berg

Misschien nog even de berichten verwerken in Postvak In - Autopay?

nhiddink
CHAMPION *

door nhiddink

Top, bedankt!

 

@TomPronk Wellicht kan dit de volgende keer iets beter uitgelegd worden?

TomPronk
VISMA

door TomPronk

@nhiddink 

 

Bedankt voor de feedback, gaat het dan om het moeten markeren van de betalingen voordat de knop 'Betaald' beschikbaar is of om het verwerken van de berichten in Postvak In AutoPay? Het markeren van de betalingen staat vermeld in de post.

De reden dat het verwerken van de berichten in Postvak In AutoPay er niet expliciet bij staat is omdat dit proces niet afwijkt van het 'normale' proces indien de Betaald status wel automatisch wordt gezet. 

Vaak zit er op dat stukje ook een automatiseringsagenda waardoor die berichten in Postvak In AutoPay automatisch worden verwerkt. Mogelijk dat je dit normaliter niet merkt omdat het periodiek op de achtergrond gebeurd.

In ieder geval heb ik de post even bijgewerkt met bovenstaande en is er inmiddels ook een oplossing gevonden.

nhiddink
CHAMPION *

door nhiddink

Dan lukt het inderdaad in ieder geval om de batch in Autopay op voltooid te zetten. Echter in Financials blijven de facturen op 'open' staan.

 

Knipsel.JPG

Goedgekeurde oplossing
Jos van Willegen
PARTNER

door Jos van Willegen

De knop 'Betaald' zou actief moeten worden wanneer je de regels aanvinkt. Zou je dit eens kunnen proberen?

 

 

eServiceware, uw Visma.net Expert Center
www.eserviceware.com