Mijn Communities
Help
RolandJeroen
CONTRIBUTOR **

Facturen laten betalen via Mollie

door RolandJeroen

Biedt Visma de mogelijkheid om facturen te versturen met in de mail de factuur en een IDEAL-betaalknop met een koppeling naar Mollie en dat dan de facturen na de IDEAL-betaling op 'Betaald' worden gezet?

3 ANTWOORDEN 3
Arie van der Wal
CONTRIBUTOR ***

door Arie van der Wal

Goedemorgen Marvin,

Ik zou juist graag willen dat we Visma.net wat laagdrempeliger kunnen maken door dit soort nice to haves/gelikte oplossingen, die in ieder gratis of 10euro per maand kostend pakket standaard zit, beschikbaar te hebben. Wordt in de oplossing met Permalinks de factuur na betaling wel op "betaald"/"gesloten" gezet?

 

Maak Visma.net iets laagdrempeliger en wij verkopen het pakket een stuk makkelijker aan onze klanten, iedereen blij 🙂

Hi Arie,

Ja, ben ik met je eens. Er zijn best wat ontwikkelingen op vlak van banking, dus wie weet.

Op betaald zetten wil je meestal niet, omdat er ook kosten worden gerekend die worden ingehouden op de betaling in plaats van een losse factuur. Hierdoor is de meest gebruikte werkwijze om een Mollie MT940 te maken vanuit Mollie en deze in te lezen op een bank/kas rekening 'Mollie' in Visma.net. De ontvangst staat hier bruto op en kosten staan hier los vermeld en kun je via een regel automatisch laten boeken. Op deze rekening boek je dan ook je ontvangst. 

Gr. Marvin

door Marvin - About Software

Goedemorgen,

Helaas (nog) geen Mollie koppeling voor betaallinks in Visma.net, maar er kan wel gewerkt worden met 'Permanent links' van Mollie. Dan is het eerste deel van de URL gelijk en kan in een parameter het bedrag en kenmerk (factuurnummer bijv) meegegeven worden. Zo kan deze gebruikt worden op de factuur- en/of aanmaninglayout. Zie https://useplink.com/nl/ voor het product van Mollie. Voor de formule wellicht even uw Visma-partner raadplegen. Een afbeelding/knop is volgens mij nog niet mogelijk, dus alleen een url, maar effect is hetzelfde.