Mijn Communities
Help
ReneQ1
CONTRIBUTOR **

Factuur is niet meer zichtbaar in het scherm inkoopfacturen

door ReneQ1

Een ontvangen inkoopfactuur is niet meer zichtbaar in het scherm inkoopfacturen.

Met afbeelding weergeven wordt deze ook niet zichtbaar terwijl er wel een factuur aan gekoppeld is.

 

12 ANTWOORDEN 12
Bob21
CONTRIBUTOR *

door Bob21

Hoi Sander,

Hartstikke leuk deze workaround, maar dat is natuurlijk niet te doen als je veel facturen moet inboeken. 
Ik heb geen melding ontvangen van deze system failure, hiervoor moest ik eerst met servicepartner bellen.
Ook de folluw-up van dit probleem laat te wensen over!  Benieuwd of het jullie vandaag gaat lukken....
Met andere woorden, ik ben bijzonder teleurgesteld in Visma.

door sanderdercksen

Hoi @Bob21 ik begrijp dat de workaround geen afdoende oplossing is voor dit probleem. De update naar de 9.60 (waarin de oplossing van dit probleem zit) staat gepland voor aankomende nacht. Helaas is voor deze update 2 uur downtime noodzakelijk, waardoor we deze in de nachtelijke uren laten plaatsvinden. Op de status pagina staat deze update aangekondigd. Nogmaals excuus voor het ongemak van dit probleem. 

nhiddink
CHAMPION *

door nhiddink (Bijgewerkt ‎22-08-2023 10:18 door nhiddink )

wij hebben hetzelfde probleem en daarnaast ook een probleem met de berekening in de btw, zie onderstaand. Wordt dit ook opgelost met de update?

 

btw categorie  = btw hoog

nhiddink_0-1692692187669.png

nhiddink_1-1692692220304.pngnhiddink_2-1692692243757.png

 

@nhiddink het probleem met de BTW berekening lijkt meer op een foutje van de implementatie van BTW codes. De combinatie BTW categorie 1 en BTW gebied NL lijkt ook voor te komen in code 4 en 99.

Hierdoor wordt dit toegevoegd aan de BTW-gegevens.

 

U kunt dit zelf controleren in de BTW inrichting, of uw partner hier even naar laten kijken.

RolandvanBelleConsolit_0-1692692871659.png

Open hier de BTW code 99

Ga naar tabblad categorieën

Hier zou BTW categorie 1 staan waarschijnlijk.

 

Dit geldt dan ook voor BTW code 4.

 

Dit zie ik niet terug bij andere gebruikers, dus dit lijkt iets specifieks in uw omgeving.

nhiddink
CHAMPION *

@Roland van Belle - Consolit dit is niet het geval. de btw codes bevatten de juiste categorien, niet categorie 1.

@nhiddink in dat geval zou ik uw partner even raadplegen.

Het niet weergeven van de afbeelding horen wij van meerdere klanten.

Het door u gemelde BTW issue zie ik niet bij andere klanten.

Rfrankenipabo
CONTRIBUTOR **

door Rfrankenipabo

Is er al iets bekend wanneer dit is opgelost? 

Je zou bijna zeggen draai het terug, want het is behoorlijk essentieel.

door sanderdercksen

Hoi @ReneQ1 helaas is gisteren met de nieuwe release het tonen van de afbeelding kapot gegaan. Het probleem is bekend bij ontwikkeling en er wordt gekeken hoe dit snel weer opgelost kan worden.  

Suzanne Postma
CONTRIBUTOR *

Beste Sander, ik ben erg benieuwd naar de status? Wanneer is dit probleem hopelijk opgelost? Bvd

Hoi @Suzanne Postma de oorzaak van het probleem is gelukkig gelokaliseerd en het is de bedoeling om de oplossing hiervoor in de release van dinsdag 22 aug mee te nemen. 

Excuses voor het ongemak van dit probleem. 

Suzanne Postma
CONTRIBUTOR *

Dank voor je reactie. Jammer dat het morgen pas gemaakt is, aangezien de goedkeuringsstroom nu compleet stilligt. Rond welk tijdstip vindt de release doorgaans plaats? 

 

@Suzanne Postma als workaround kun je wel via het knopje Bestanden de betreffende bijlage inzien (zie onderstaande afbeelding). De update vindt over het algemeen rond het middaguur plaats. 

 

sanderdercksen_0-1692613341367.png