Mijn Communities
Help
WilcoR
CONTRIBUTOR **

Is het mogelijk te een directe link te krijgen naar onderdelen van ERP?

door WilcoR

Hallo,

 

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een link te kopiëren naar bijv. een verkoopfactuur.

Het idee is dat je dan gemakkelijk een verkoopfactuur kan delen met een collega, deze dient uiteraard nog wel in te loggen maar redirect vervolgens direct door naar betreffende verkoopfactuur.

 

8 ANTWOORDEN 8
WilcoR
CONTRIBUTOR **

door WilcoR

Hallo,

 

Ik heb nog weer even een vraag mbt. bovenstaande, hoe krijg ik een rechtstreekse link naar een Inkoopfactuur van een crediteur?
Ik heb geprobeerd het screenID aan te passen naar: AP301000, is was dan als volgt:
https://finance.visma.net/selector?OdpCompanyId=XXXX&UrlParams=?ScreenId=AP301000&DocType=INV&RefNbr...

Dit werkt helaas niet, ik wordt wel doorgestuurd naar inkoopfacturen maar niet naar de betreffende. Er laad dan een 'lege' inkoopfactuur..

Doe ik iets verkeerd?

door sanderdercksen (Bijgewerkt ‎12-09-2023 15:58 door sanderdercksen VISMA )

Hoi @WilcoR in mijn situatie werkt dit alleen wanneer het &-teken wordt vervangen door %26, het =-teken door % en de vraagteken door %3F

De URL wordt dus als volgt:

https://finance.visma.net/selector?OdpCompanyId=xxxxxx&UrlParams=%3FScreenId%3DAP301000%26DocType%3D...

 

WilcoR
CONTRIBUTOR **

door WilcoR

ah ja bedankt @sanderdercksen voor je snelle reactie..het werkt prima nu

WilcoR
CONTRIBUTOR **

door WilcoR

Excuus, deze vraag beantwoord ik zelf; de doctype staat gewoon in de URL parameters van een pagina.

Dank voor jullie snelle antwoord. Ik kan hiermee uit de voeten.

Goedgekeurde oplossing
WilcoR
CONTRIBUTOR **

door WilcoR

Kijk dat is top! Wij werken namelijk met de api om facturen/betalingen aanmaken en op deze manier kan ik direct deeplinken vanuit ons eigen ERP naar Visma.

Nog wel een vraagje; DocType%3DINV%26

DocType INV is voor Verkoopfacturen, maar hoe kom ik achter de overige doctypes?

door Elbert Dannenberg

Inkoopfacturen:

  • Invoice = "INV";
  • CreditAdj = "ACR";
  • DebitAdj = "ADR";
  • Check = "CHK";
  • VoidCheck = "VCK";
  • Prepayment = "PPM";
  • Refund = "REF";
  • QuickCheck = "QCK";
  • VoidQuickCheck = "VQC";

Verkoopfacturen:

  • Invoice = "INV";
  • DebitMemo = "DRM";
  • CreditMemo = "CRM";
  • Payment = "PMT";
  • VoidPayment = "RPM";
  • Prepayment = "PPM";
  • Refund = "REF";
  • FinCharge = "FCH";
  • SmallBalanceWO = "SMB";
  • SmallCreditWO = "SMC";
  • CashSale = "CSL";
  • CashReturn = "RCS";
Goedgekeurde oplossing
sanderdercksen
VISMA

door sanderdercksen

Hoi WilcoR, 

Dat is zeker mogelijk, de URL is echter wat lastig op te bouwen. Dit heeft ermee te maken dat de URL elke week wijzigt in verband met het versienummer in de URL. Om dit te voorkomen bieden we een alternatieve manier om de URL op te bouwen, waardoor het versienummer niet meer nodig is. 

De opbouw van de URL is als volgt (voor gebruik met Verkoopfacturen):

https://finance.visma.net/selector?OdpCompanyId=<Bedrijfs-ID>&UrlParams=%3FScreenId%3DAR301000%26DocType%3DINV%26RefNbr%3D<Referentienummer>

 

Vervang hierbij:

<Bedrijfs-ID> door jullie bedrijfs-ID, te vinden in Visma.net Admin (zie afbeelding)

<Referentienummer> door het referentienummer van de betreffende verkoopfactuur

 

sanderdercksen_0-1670427449112.png

 

door Roland van Belle - Consolit

Goedemiddag,

Na het inloggen komt de gebruiker altijd in de startpagina.

Hierna is het wel mogelijk om de link te gebruiken in de adresbalk van de browser (copy/paste).

 

Indien de gebruiker al ingelogd is, dan werkt de link wel direct vanuit bijvoorbeeld de mail.