Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

SQL - ODBC Koppeling naar Visma.net ERP

door Anonymous

Goedendag,

 

is het mogelijk om een ODBC koppeling te leggen met onze administratie op de Visma database?

 

Zoja, is daar een gebruikershandleiding voor of kan iemand mij aangeven naar welke server ed ik moet verwijzen.

 

B.v.d.

 

3 ANTWOORDEN 3
Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

Hoi Sander, ik wil een dump van een serie grootboekrekeningen hebben. Via de software kan ik dat alleen maar per rekening ophalen. dat schiet niet echt op.

Is een API koppeling ook mogelijk voor 'gewone' gebruikers of is dit voor software ontwikkelaars?

door sanderdercksen

Volgens mij zijn er voldoende mogelijkheden voor handen om dat beschikbaar te maken. 

  • een eigen analyse bouwen die precies deze informatie levert;
  • een eigen exportdefinitie bouwen die deze informatie in Excel formaat exporteert
  • onze nieuwe oplossing Onestop Reporting (=Excel gebaseerd), waarmee je overzichten kunt ontwerpen met data afkomstig uit visma.net
  • Gegevens via de API ontsluiten (is in principe voor iedereen beschikbaar, alleen moet je je wel aanmelden als ISV).

Ik wil je adviseren om in contact te treden met jullie implementatiepartner om de beste oplossing voor jullie vraagstuk te onderzoeken en waar nodig te ondersteunen.

Goedgekeurde oplossing
sanderdercksen
VISMA

door sanderdercksen

Het is niet mogelijk om dit via ODBC te doen. Uiteraard is het wel mogelijk om informatie via de API op te halen. 

Waar ligt precies de behoefte om deze informatie via ODBC beschikbaar te hebben?