Mijn Communities
Help
nhiddink
CHAMPION *

Standaard geen btw berekenen voor crediteur

door nhiddink

Hoi,

 

Is het mogelijk om standaard in te stellen dat er voor een bepaalde crediteur geen btw berekend hoeft te worden? Ook als er wel facturen met btw voor die crediteur binnenkomen?

 

Mvg, Natascha

4 ANTWOORDEN 4
EMulleners
CHAMPION ***

door EMulleners

Dit kan niet per crediteur maar wel per grootboekrekening door de BTW code op de grootboekkaart blanco te laten

door sanderdercksen

De btw-code in het rekeningschema is alleen bedoeld voor handmatige transacties. Deze heeft geen invloed op de toe te passen btw bij een inkoopfactuur.

nhiddink
CHAMPION *

door nhiddink

@Elbert Dannenberg Situatieschets; als we boodschappen bestellen voor een lunch dan moeten we daar BUA over betalen. Dit kunnen we voorkomen door de btw over die supermarktfactuur mee te nemen in de kosten. Dus ipv 100,- EUR aan boodschappen en 9,- EUR aan btw, boeken we 109,- EUR aan boodschappen en geen btw. Om te voorkomen dat ik dit voor elke factuur apart moet gaan aanpassen, vroeg ik mij af of het mogelijk is om dus een bepaalde crediteur 'uit te sluiten' van btw-berekening.

door sanderdercksen

Het is mogelijk om dit in te richten in Visma.net door middel van de pro-rata regeling. Hierbij is het mogelijk om een percentage vast te leggen hoeveel btw in de voorbelasting meegenomen mag worden. In geval van BUA is dat 0%. Ik heb uw implementatiepartner hierover ingelicht, zodat ze u hierbij kunnen ondersteunen.