Mijn Communities
Help
PetravdP
CONTRIBUTOR ***

factuur komt niet naar voren in scherm betaling verwerken

door PetravdP

Er komt ongeveer maar 1/3 deel van alle inkoopfacturen die wij vrijgegeven hebben en op betaalmethode 2 'automatisch betalen' staat ingesteld naar voren wanneer ik een batchbetaling klaar wil zetten. 

Bij het aanmaken van de batch selecteer ik een vervaldatum die ver in de toekomst ligt, zodat de facturen die ik wil betalen daar zeker binnen vallen. Toch worden ze niet zichtbaar en kan ik ze dus niet selecteren. 

Zijn er meer die dit probleem ervaren? Iemand enig idee of dit een instelling kan zijn en welke instelling dat dat is?

8 ANTWOORDEN 8

door Marjan van der Schoot

Als je de betaaldatum gelijk maakt aan de vervaldatum worden ze dan wel zichtbaar?

door Elbert Dannenberg

Is de juist bank/bow aan de inkoopfactuur gekoppeld. Dit kun je zien op het tabblad financieel op de inkoopfactuur.

door Elbert Dannenberg

is de juiste Bank/bow aan de inkoopfactuur gekoppeld (tabblad 

door Marvin - About Software

Mocht bovenstaande 2 opties niet het geval zijn, dan kan het ook zijn dat er al een betaling is aangemaakt die nog op 'afgedrukt' staat. Meestal snel te herkennen doordat er op de crediteurenkaart bij deze factuur een betaaldatum/nr staat.

door sanderdercksen

Maakt u wellicht gebruik van de instelling Handmatige goedkeuring van inkoopfacturen? In dat geval is het goed om te controleren of de optie Goedgekeurd voor betaling in de inkoopfactuur is gemarkeerd. 

 

Venster Functionaliteit in-/uitschakelen:

image.png

 

 

Venster Inkoopfacturen:

 

PetravdP
CONTRIBUTOR ***

door PetravdP

Beste Sander,

Dank voor je reactie. Dit vinkje staat in onze instellingen functionaliteit in-/ uitschakelen uit, zoals in jouw print screen hierboven dus. Ik heb dit zelf nooit gewijzigd. Ik heb een factuur teruggezocht die ik wil betalen en in die factuur staat 'goedgekeurd voor betaling' uit gevinkt. Mag ik jouw opmerking zo interpreteren dat wanneer wij de instelling Handmatig goedkeuring van inkoopfacturen niet geactiveerd hebben, daarmee het vinkje bij goedgekeurd voor betaling niet aangevinkt hoeft te zijn om de factuur in de batch te kunnen betalen. 

Ik heb ook nog een oude factuur die via de batch betaald is opgezocht. Ook in deze factuur staat het vinkje uit bij 'goedgekeurd voor betaling'. 

Staat er nu een instelling fout? Of gaat het ergens anders fout?

Goedgekeurde oplossing
sanderdercksen
VISMA

door sanderdercksen

Klopt, het vinkje heeft in dat geval geen functie en zou eigenlijk niet zichtbaar moeten zijn. Het probleem lijkt dus ergens anders te liggen. Wellicht kunt u de adviezen van de andere reacties eens nalopen of daar de oplossing tussenstaat?

door Erik van den Berg

Hebben jullie een goedkeuringsproces actief bij het verwerken van de facturen?