Mijn Communities
Help
nhiddink
CHAMPION *

niet-vrijgegeven crediteurenbetaling

door nhiddink

Beste,

 

Wij hebben sinds kort een buitenlandse (buiten Europa) crediteur. Ik had de hoop om deze betalingen ook via autopay te kunnen laten verlopen, echter is dat niet helemaal geod gegaan; de betaling is nooit in de bank terecht gekomen. Ik heb nu een niet-vrijgegeven betaling op de crediteurkaart staan, die ik niet kan vrijgeven noch kan deleten.

 

crediteurkaart.png

crediteurbetaling.png

In AutoPay zie ik dat de betaling niet naar de bank is verstuurd. Echter zie ik ook hier geen mogelijkheid om de betaling te annuleren of te deleten.

AutoPay error.png

 

Ondertussen hebben we de factuur handmatig betaald. Echter kan ik deze betaling niet aan de juiste factuur koppelen omdat deze volgens Visma al betaald is.

Ik wil dus graag weten hoe ik ervoor zorg dat de niet-vrijgegeven betaling geannuleerd of gedelete kan worden, zodat de factuur weer "vrij" komt te staan en ik de bankbetaling eraan kan koppelen.

 

Groetjes,

Natascha

 

 

1 ANTWOORD 1
Goedgekeurde oplossing
Michiel Broek - Arch-IT
PARTNER

door Michiel Broek - Arch-IT

Beste Natascha,

 

Deze crediteurbetaling verwijderen of annuleren is nu niet mogelijk omdat de betaalmethode 2 dit (terecht) blokkeert. Hij dwingt immers af dat de betaling via Autopay gaat.

 

Dit is vrij eenvoudig aan te passen, maar ik zou je adviseren om even met je Visma dealer contact op te nemen om dit samen even te corrigeren, omdat het belangrijk is dat dit goed gebeurt en dan met name dat de instellingen na de tijd weer goed staan, om de kans op fouten in de toekomst te voorkomen.

 

Groet Michiel Broek

Arch-IT


https://www.arch-it.nl - AccountView & Visma.net Expert Center, consultancy, maatwerk en advies.