Mijn Communities
Help
PetravdP
CONTRIBUTOR ***

vaste activa gecorrigeerd, maar blijft verschijnen in menu aankopen activeren

door PetravdP

Goedendag,

 

Ik heb een factuur die geboekt was op grootboekkaart 'nog te activeren', gekoppeld aan activa module gecorrigeerd naar een kostenrekening. 

Nu verschijnt deze aankoop nog steeds in het menu aankopen activeren, terwijl dit bedrag dus al helemaal niet meer op deze grootboekkaart staat.

Weet iemand hoe ik dit bedrag nu uit het menu-onderdeel "aankopen activeren" weg kan krijgen?

8 ANTWOORDEN 8
Lizette Douma
CONTRIBUTOR ***

door Lizette Douma

Ja klopt

door sanderdercksen

En zijn de hierdoor ontstane activa-transacties ook daadwerkelijk vrijgegeven? Je kunt dit bijvoorbeeld controleren in het venster Activatransacties.

Lizette Douma
CONTRIBUTOR ***

door Lizette Douma

Nee, dan zou dat het zijn. Ik wist niet dat ik ze nog moest vrijgeven.

Dan heb ik nog een vraag daarover. Ik heb nu 4 activatransacties in balans staan, 3 ervan hebben 1 regel, inkoop en 1 heeft ook nog aflettering. Klopt dit? 

door sanderdercksen

Je kunt desgewenst ook instellen dat deze transacties automatisch vrijgegeven worden in het venster Voorkeuren activa. 

Wanneer je werkt met 1 activaboek zou ik 1 inkoop- en 1 afletteringstransactie verwachten. Kan het zijn dat de overige 2 inkooptransacties nog van een ander activum afkomstig zijn? 

Lizette Douma
CONTRIBUTOR ***

door Lizette Douma

Ja ik heb ze apart verwerkt 

Goedgekeurde oplossing
sanderdercksen
VISMA

door sanderdercksen

Hoi Petra,

Je kunt dit doen door in een willekeurig activum de betreffende transactie als Afgeletterd te markeren in de tab Aflettering. Dit heeft verder geen invloed op het bewuste activum. Na het markeren is het een kwestie van Opslaan en de transactie zal niet meer getoond worden in het venster Aankopen activeren.

 

image.png

Lizette Douma
CONTRIBUTOR ***

door Lizette Douma

Ik zit met hetzelfde probleem als ik een activa activeer. De regel blijft staan en wordt wel geactiveerd, maar wordt niet naar de grootboekrekening verplaatst. Iemand tips??

door sanderdercksen

Dit klinkt als een ietwat andere situatie. Bedoel je dat je het activum hebt aangemaakt via het venster Aankopen activeren