Mijn Communities
Help
Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

Handelsnamen

door Erik Janssen

Hallo,

 

Is het mogelijk om binnen een administratie/b.v. met meerdere handelsnamen van de betreffende b.v. te werken? Bijvoorbeeld onder verschillenden namen factureren?

5 ANTWOORDEN 5

door sanderdercksen

Het is in Visma.net goed mogelijk om binnen 1 administratie met meerdere eniteiten te werken! Daarvoor maak je gebruik van Vestigingen. In het volgende instructiefilmpje leg ik uit hoe deze functionaliteit werkt:

https://youtu.be/2keK9clIlm0

 

Wanneer dit is wat je zoekt, kun je je partner vragen om deze module te activeren in de licentie. Je kunt meteen afstemmen welke begeleiding wenselijk is en wat daar de kosten van zijn. 

Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

door Erik Janssen

Hallo Sander,

 

Ik heb de factsheet/whitepaper inmiddels gevonden maar zou het niet mogelijk zijn om deze allen hier in het forum ergens te plaatsen?

Ik wil verschillende handelsnamen binnen één b.v. gaan gebruiken ivm met verschillende verkoop websites maar alles gaat via dezelfde bankrekening, kvk no. en btw no.. Ik denk dat branches zeker een optie is maar eigenlijk zoek ik een eenvoudigere oplossing dan weer een extra module.

Ik zie het meer als een extra afdeling binnen één bedrijf.

door sanderdercksen

Het is mogelijk om in de factuurlayout met formules te werken, zodat je op basis van een bepaald kenmerk kunt bepalen welke handelsnaam getoond moet worden. De vraag is dan natuurlijk wel op basis van welk kenmerk het systeem kan herkennen welke handelsnaam getoond moet worden en is dat dan een kenmerk die je per factuur wilt kiezen of bijvoorbeeld op debiteur niveau?

 

Deze handelsnaam op basis van een formule is dan overigens alleen zichtbaar op de factuur (PDF) en zal dus bijvoorbeeld niet doorwerken in een echte elektronische factuur (de UBL). 

 

Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

door Erik Janssen

Hallo,

 

Nog een vraagje met betrekking tot de handelsnamen, is het binnen visma.net logistics mogelijk om met meer handelsnamen te werken?

 

Goedgekeurde oplossing
sanderdercksen
VISMA

door sanderdercksen

Ook binnen Logistics is de beste oplossing het gebruik van de functionaliteit voor Vestigingen. Hiermee is het mogelijk om eenvoudig meerdere handelsnamen onder 1 organisatie te gebruiken. In de order kan de betreffende vestiging simpelweg worden vastgelegd, zodat op alle formulieren duidelijk is vanuit welke vestiging de order is geinitieerd. 

Een andere oplossing via Logistics is zoals eerder genoemd via het gebruik van formules op de orderformulieren. Maar ook dan zul je een veld moeten gebruiken op het orderformulier om te kunnen bepalen vanuit welke entiteit de order was aangemaakt.