Mijn Communities
Help
Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

Nieuwe administratie

door Erik Janssen

Hallo,

 

Ik heb een nieuwe administratie aangemaakt, maar nu zijn er een paar problemen die bij de eerste administratie ook heb gehad maar toen met inrichten door de partner van Visma zijn opgepakt.................:

In diverse menu's komen niet alle functionaliteiten terug die wel in mijn demo als andere administratie zitten.

De knop menu bewerken is niet zichtbaar.

CTRL ALT funtie werkt niet.

Is er iemand die hier meer ervaring mee heeft?

 

Met vriendelijke groet,

Erik

 

4 ANTWOORDEN 4

door sanderdercksen

Hoi Erik,

De knop "Menu bewerken" komt beschikbaar als je de rol "System administrator" koppelt aan je gebruikersnaam. Ga hiervoor naar het venster "Gebruikers", selecteer jouw gebruikersnaam en markeer de rol "Administrator". Voor de Ctrl+Alt+Click functie moet je de rol "Customizer" hebben. (zie screenshot)

 

Sander

 

gerbuikers.png

Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

door Erik Janssen

Hallo,

 

Menu bewerken en CTRL ALT werkt (gebruiker stond op admin ipv mijn eigen) enkel zijn de menu's nu steeds verschillendMenu Hol.pngScreenshot Menu Con.png

Erik

Goedgekeurde oplossing
sanderdercksen
VISMA

door sanderdercksen

Zijn beide screenshots uit verschillende administraties of zijn dit verschillende gebruikers?

 

Ik zie dat de financiele overzichten ontbreken in het 2e screenshot; dit zijn rapportdefinities die zijn aangemaakt en je kunt per rapport instellen of deze wel/niet in het menu zichtbaar is. Als dit twee verschillende administraties zijn, dan verwacht ik dat je deze twee rapporten in die laatste administratie niet hebt toegevoegd en/of aan het menu hebt gekoppeld.

 

Een rapportdefinitie in het menu koppelen via de sitemap:

Rapportdefinities.png

 

Een rapportdefinite vanuit een andere administratie kopieren via XML:

RapportdefinitiesExporteren.png

Erik Janssen
CONTRIBUTOR ***

door Erik Janssen

Hallo Sander,

 

Klopt, ik heb inmiddels ook ontdekt waar de rapporten vandaan komen.

Met vriendelijke groet,

Erik