Mina produkter
Hjälp

Hur kan man hjälpa till under Pandemin?

av Anonymous (Uppdaterad ‎07-04-2020 09:34 ( )

I dessa oroliga och ovanliga dagar kan man känna både maktlöshet och orkeslöshet men också en stark vilja att hjälpa till. Det viktigaste sättet vi hjälper till på är förmodligen att respektera de regler, råd och begränsningar som kommuniceras av myndigheter och smittskyddsenheten.

 

Men många vill göra något mer och jag har försökt samla några sätt nedan. Men kan egentligen dela in möjligheterna i tre områden:

  • Mitt företag skulle kunna ställa om och tillverka, leverera etc.. utrustning som sjukvården behöver eller har ett laboratorium vars resurser kan användas för att mildra effekterna av Corona.
  • Jag vill hjälpa personer i isolering/karantän med att handla mat eller andra tjänster
  • Jag vill göra saker för att underlätta för sjukvårdspersonal. Passa/hämta barn, handla, tvätt etc

T.ex på Stockholm Läns Landstings hemsida hittar du ett formulär som du kan fylla om du vill erbjuda dina tjänster direkt dit. De söker vissa typer av kompetenser och detta är en enkel väg att komma i kontakt med dem. Men också kommuner, Stadsmissionen och privatpersoner på facebook tar emot hjälp och enkel handräckning. Du hittar några länkar nedan men googla gärna vidare kopplat till din stad.

 

Hjälp Västra Götalandsregionen

Coronakindness & matjouren

Hjälpa Region Stockholm

 

Carola Lissel

vd, Visma Software

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här