Mina produkter
Hjälp
Jan Norrbäck
PARTNER

Default Lagerställe i efterhand

av Jan Norrbäck
Status: Prioriteras inte

Som standard i Visma.net lagermodul så är Lager ställe 1 default.

I mitt fall så visade det sig att kunden önskade att det skulle heta som tidigare AA.

Orsak var att det var inarbetat i tidigare system och alla lagerartiklar hade det värdet som en inställning i tidigare system.  Jag såg det inte som ett problem utan importerade artiklarna med det värdet.

Men nu till önskemålet. Trots att jag sätter lager ställe 1 som Ej aktivt, så kommer det upp lager ställe 1 i alla standard förfrågningar, rapporter. Önskemålet är att Ni lägger till en kolumn bredvid aktiv i registret, som kan markera vilket lager ställe som ska vara valt defaultvärde. Se bilder

 

4 Kommentarer
av Christian Sandell
Status changed to: Status: Rösta
 
av Christian Sandell
Status changed to: Status: Idéarkiv

Tack för ditt bidrag.

Tyvärr har din idé, denna gång, inte fått tillräckligt med röster för att gå vidare till utvärdering men läggs i Idéarkivet.  Även om din idé vid detta tillfälle inte prioriterats, är du välkommen att registrera den på nytt som en ny idé och därmed kommer den att vara med vid nästa omröstningstillfälle.

Återigen, tack för att du bidrar till utvecklingen av visma.net

Kenneth Sved
CONTRIBUTOR *
av Kenneth Sved

Hej,

 

Missade när detta förslag lades fram men vill framföra att vi "lider" av samma problem och hade helst sett en lösning som föreslås.

Det är otroligt enerverande att tvingas byta lagerställe hela tiden efter att vi har bytt huvudlagerställe till 2 och vår 1 ligger kvar trots att den sedan länge är inaktiv.

 

/Kenneth

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Prioriteras inte
 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här