Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Filtrering Försäljningsorder

av Anonymous (Uppdaterad ‎20-05-2020 11:26 av Christian Sandell VISMA )
Status: Förslagslådan

Hej

 

Se bifogad fil angående filtreringen.

 

Med vänlig hälsning Cissi

14 Kommentarer
av Gunilla Bengtsson
Status changed to: Status: Rösta
 
Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

 HÅLLER FULLSTÄNDIGT MED!

I tidigare version kunde man filtrera på kund/företag, gå in på dokumentet (faktura tex), och sedan bläddra mellan den kundens/det företagets alla dokument. Precis som du beskriver, så måste man nu ut ur fönstret och tillbaka till ursprungslistan (där man först filtrerade) välja nästa dokument som man vill titta på, gå in på dokumentet, och sedan ut igen för att välja nästa dokument. HELT HOPPLÖST! 

 

Detta gäller i alla olika fönster där man kan filtrera: lev.fakturor, kundfakturor, verifikationsregister...osv.

 

Hoppas verkligen att Visma illa kvickt återställer filtreringsfunktionen så att den återigen ger mervärde (och behåller att pilarna går i rätt riktning, vilket de återigen gör nu. Det gjorde de inte i förra versionen).

 

Charlotte

 

Peter Boisen
CONTRIBUTOR ***
av Peter Boisen

Håller också helt och hållet med!!!

Fruktansvärt störande att en av de bästa funktionerna som tagits fram nu har tagits bort 🙂

av Gunilla Bengtsson
Status changed to: Status: Prioriteras inte
 
av Anders X Nilsson
Status changed to: Status: Förslagslådan
 
Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

TRIST! 

Ytterligare en uppdatering (feb/mars 2019) där ni inte har åtgärdat denna brist. 

 

Det här var en funktion som fanns med för ett år sedan, och som sedan trillade bort när ni gjorde en stor uppdatering under våren 2018. Det är ju inte så att vi ber er uppfinna hjulet på nytt! Vad är det som måste utvärderas innan denna funktion kan implementeras igen?

Peter Boisen
CONTRIBUTOR ***
av Peter Boisen

Jag håller helt och fullständigt med Charlotte!!!!

Fruktansvärt irriterande!

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Ja, jag hoppas verkligen att detta löser sig snarast, då denna var en av dom funktionerna som gjorde att vi på vårat företag valde Visma, det är enormt tidkrävande när denna funktion ej finns !

Peter Boisen
CONTRIBUTOR ***
av Peter Boisen

Inga uppdateringar i detta ärende?
Alltså inga nyheter från Visma om när detta kan tänkas vara åtgärdat?

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej Anders X Nilsson/VISMA.

Det är fler än Peter Boisen (ovan) som undrar när och framför allt väntar på att ni åtgärdar funktionen som ni tog bort för ett år sedan.

 

 

Peter Boisen
CONTRIBUTOR ***
av Peter Boisen

Helt makalöst!!!!!!!!

Ytterligare ett mail idag om en ny uppdatering "Den 6 april släpptes version 8.12" men återigen så har inte denna funktion tagits tillbaka.

Hur är det möjligt? Hur är det möjligt att Visma tillsynes helt och hållet ignorerar önskemål? Eller har någon annan fått någon som helst återkoppling?

 

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej

 

Jag saknar helt återkoppling på detta. Kan någon på Visma återkoppla till oss vad som händer? Denna funktion var ju en av flera anledningar att vi valde Visma som affärssystem. Det känns verkligen som att ingen tar tag i detta?

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej Visma.

Så som ni har hanterat ett för oss självklart fall som inte kräver utredning, är anledningen till att jag i normala fall inte använder mig av funktionen att lägga in "idéer" i Community vid de tillfällen då jag anser att ni har ngt som inte fungerar som det ska (vilket är ganska ofta, och då tänker jag inte på alla stavfel m.m. som ligger inne i olika dokument som är rent pinsamma att skicka vidare till våra kunder (order, faktura o.dyl.). "Idéer" som andra sedan ska rösta på för att det över huvud taget ska intressera er. 

 

Det är ett uruselt system som kräver ganska mycket av min tid för att jag ska kunna lägga upp en "idé" som även andra användare förstår. För om de inte förstår så kommer de inte att rösta och då kommer ni inte lägga resurser på min s.k. "idé". Jag har inte den tiden, speciellt inte när jag ser hur illa/långsamt ni hanterar ett inlägg/förslag. Inte imponerad!

av Christian Sandell
Tack för era synpunkter och vi uppskattar ert engagemang mycket. Vi förstår er frustration kring detta och denna idé ligger som föreslagen för R&D. Vi hoppas kunna återinföra funktionen men kan i dagsläget inte ge besked på när i tid detta kommer att ske. 
 
Läs gärna mer hur de olika stegen för Idéer fungerar.
 
Vi stänger denna tråd för ytterligare kommentarer nu, kontakta gärna mig direkt om du vill diskutera vidare.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här