Mina produkter
Hjälp
User200
CONTRIBUTOR ***

Möjlighet att ändra/uppdatera ett pris på existerande kundavtal

av User200
Status: Prioriteras inte

Man kan inte ändra priset på ett aktivt kundavtal. Det borde gå att göra via "uppgradera avtal". 

 

Följden idag blir att man får avsluta kundavtalet för att skapa ett nytt helt likadant men med ett något annat pris. Vore väldigt smidigt om man slapp göra så många moment för att lösa den grejen.

9 Kommentarer
av Christian Sandell
Status changed to: Status: Rösta
 
av Christian Sandell
Status changed to: Status: Idéarkiv

Tack för ditt bidrag.

Tyvärr har din idé, denna gång, inte fått tillräckligt med röster för att gå vidare till utvärdering men läggs i Idéarkivet. Vi rekommenderar dig att pröva ett annat sätt att lösa ert önskemål, kanske som en anpassning med hjälp av en av våra partners om det är aktuellt. Många av våra tjänster är flexibla och kan anpassas åt den enskilda kunden. Även om din idé vid detta tillfälle inte prioriterats, är du välkommen att registrera den på nytt som en ny idé och därmed kommer den att vara med vid nästa omröstningstillfälle.

Återigen, tack för att du bidrar till utvecklingen av visma.net

User200
CONTRIBUTOR ***
av User200

Kan ni ta upp detta igen? Är helt galet att man måste avsluta ett existerande kundavtal och sedan starta upp ett nytt bara för att en kund förändrar antalet licenser de abonnerar på. 

 

För att ändra en kunds avtal som abonnerar på 3 licenser till två behöver jag alltså (snälla berätta om det finns ett smidigare vis):

 

1. Avsluta kundavtalet

2. Gå och ta bort den kreditnota som skapas och som jag inte vill att vi skickar till kund då vi fakturerar i förskott.

3. Skapa ett nytt kundavtal och fylla i allt från början. 

 

Det tar så löjligt mycket längre tid än att bara ändra pris och uppdatera kundavtalet.  

 

Kan inte förstå att detta är något som man skall behöva rösta om, det är ju att betrakta som en bugg. 

 

My Malmström
CHAMPION *
av My Malmström

Instämmer fullständigt!

Naousingkatt
CONTRIBUTOR ***
av Naousingkatt

Tanken är att ett avtal avser en viss tidsperiod. Tanken är sedan att man ska skapa ett nytt avtal när "det gamla tagit slut". För att slippa skapa nya avtal från scratch, borde det gå att kopiera ett avtal och göra ett nytt av det, bara ändra datum och annat man behöver ändra för att slippa mata in samtliga uppgifter en gång till. Det kan man göra i t ex lilla Visma Administration. Jag tycker att stora Visma.Net borde kunna det också. Går det verkligen inte?

 

Mvh Lena

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Instämmer, detta är lite av en dealbreaker för en befintlig kund om förmodligen kommer lämna annars...

Daniel-Jansson
PARTNER
av Daniel-Jansson

Hej,

Är det nedan funktion ni efterfrågar? Vad jag ser kan man inte "kopiera" ett avtal men du kan uppgradera/justera/förnya det.

 

Uppgradera avtal.PNG

 

Mvh, Daniel Jansson

User200
CONTRIBUTOR ***
av User200

Sent svar här. Nej, det är inte detta vi efterfrågar. Du kan uppgradera ett avtal men ej förändra existerande priser. Du kan bara lägga till nya rader i den här funktionen. 

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Prioriteras inte
 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här