Mine produkter
Hjælp
Susanne123
CHAMPION ***

Forslag til Visma HR (Orkidé)

Status: Implementeret

Når der søges på en medarbejder og jeg står i en fane f.eks. lønforhold eller ansættelse, så vil det være dejligt at den anden medarbejder åbner i samme fane. Ligesom jeg savner muligheden for at "bladre" til næste medarbejder når jeg står i fanen.

I det gamle Orkidé kunne jeg bare trykke på næste for at få den næste medarbejder, som så åbnede på samme fane.

Når man har mange ændringer som jeg har pt. og skal igennem alle medarbejder, er det frustrerende at jeg er nødt til at fremsøge dem hver gang og at de så åbner i en anden fane end den jeg aktuelt arbejder i.

30 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Jeg må støtte kraftigt op omkring Susannes kommentar. Det er utroligt mange ekstra-klik- og tid der bruges på dette. Jeg fik at vide det ville blive rettet, lige efter I havde lavet det nye Dashboard, men det er det endnu ikke blevet. Mon der er nyt omkring dette?

Mvh. Camillah

Charlotte-Nielsen
CHAMPION *
af Charlotte-Nielsen

Hej

 

Helt enig, der er ekstra mange klik. Bliver forhåbentlig rettet.

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Jeg oplever også at jeg laver alt for mange klik rundt i systemet, og Susanne beskriver det så fint.

 

Placeringen af søge knapper og ny og gem knapper er giver i nogle skærmbilleder heller ikke mening.

 

Kunne også være dejligt hvis man kunne bruge helt almindelige genvejstaster i systemet, det ville lette en del.

 

VH Inge

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous
Jeg er også helt enig med de andre! alt for mange klik - og gerne mulighed for at bruge genvejstasterne, vi kender fra Visma Løn! Og der er mange andre små uhensigtsmæssigheder - fx når man opretter fravær; man kan tabulere sig fra felt til felt, men man kan ikke længere blot tabulere sig videre til OK knappen og så klikke 'Enter'. Når man gør det, så lukker hele registreringsfeltet, og man må pænt starte forfra... det kunne man ellers tidligere 😞
Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Meget enig - jeg synes det er en daglig irritation at jeg skal klikke så mange gange. 

Jeg synes heller ikke det er særligt hensigtsmæssigt, at vi ikke kan søge på fratrådte medarbejdere.

Noget andet er, at man heller ikke kan søge på eksisterende medarbejdere, hvis man har tastet en fratrædelsesdato på deres stamkort. Jeg har flere midlertidigt ansatte med fratrædelsesdato i f.eks. september 2019, og det er virkelig ikke smart, at de slet ikke kommer frem, når jeg søger på dem.  Er der nogen tidshorisont for en mere brugervenlig løsning?

 

 

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous
Status changed to:

Hej Susanne123

 

Tak for dit forslag. Vi kigger på det og vender retur til dig.

 

Vh Mads

af Thor Lundehoj
Status changed to: Status: Implementeret

Hej alle,

Tak for jeres opbakning til forslaget.

 

Jeg beklager, at der ikke er blevet skrevet ud før, men denne ide er nu implementeret Meget glad humørikon

 

Med venlig hilsen

Thor

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Hej Thor. Dejligt. Men kan du fortælle hvad I har implementeret? Genvejstaster? VH Inge

af Vicky Sørensen

Hej Inge Schmidt

 

Det der er implementeret er, at man bliver på samme side, når man søger ny medarbejder frem:  Se evt. releaseinformationen fra februar:

https://community.visma.com/t5/Nyheder-i-Visma-HR/Release-Februar-2019/ba-p/203086

 

Der er ikke implementeret genvejstaster eller "bladre"-taster. Til gengæld kan man i quicksøgningen finde medarbejdere frem både ved at søge på numre og navn. Fratrådte medarbejdere skal dog søges frem i den "gamle" søgning, som nu ligger under avanceret søgning.

 

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

Susanne123
CHAMPION ***
af Susanne123 (Opdateret ‎22-07-2019 10:07 af Susanne123 )

Hej Vickie

 

Det er rigtig dejligt at den bliver på samme fane, det har jeg heldigvis konstateret var implementeret for længe siden! Jeg savner dog stadigvæk utrolig meget "bladre-funktionen", og muligheden for at sætte flueben i fratrådte medarbejdere allerede inden avanceret søgning.

 

Det er overraskende ofte man skal have fat i en fratrådt og alt andet lige har det gjort livet mere besværligt for os..

 

Så håber lidt endnu 😉

Susanne123
CHAMPION ***
af Susanne123
Kære Jer Gad vide hvorfor i har fjernet denne ellers super dejlige funktion??? Er det mon en fejl, det håber jeg meget... For jeg savner den!
Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous
Jeg kan kun støtte alt ovenstående, alt for mange klik før man kommer frem til det man ønsker, at se. Vicki Sørensen/Visma skriver, at det er implementeret, at man bliver på samme side, når man søger ny medarbejder frem i releasen i feb 2019. Men det må så være ophævet i forbindelse med MY Visma, for pt. bliver den ikke i samme faneblad, når man skifter medarbejder. Jeg håber, at det bliver løst i næste release sammen med alle de andre udfordringer der er.
Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers
Funktionen med at blive i samme faneblad, når man søger ny medarbejder frem, kommer tilbage igen. Forventeligt i næste release.
Susanne123
CHAMPION ***
af Susanne123

Hej @Mie Eggers 

Jeg savner stadigvæk funktionen med at den bliver i samme faneblad. Har i mon glemt det, eller har der virkelig ikke været nogle opdateringer siden 22/10-20?

 

Med venlig hilsen og glædelig jul 

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Hej Susanne

Jo, vi har skam haft flere opdateringer i både november og i december måned. Indholdet i disse kan du se i releasedokumenterne. Vi har heller ikke glemt rettelsen med at skulle blive i samme fane, når man søger en medarbejder frem. Jeg beklager, at rettelsen ikke allerede er lagt ud til jer - men den kommer i en af de kommende releases.

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Jeg sidder også og venter på at denne funktion kommer tilbage - det er utroligt meget spildtid, og mange unødvendige klik, man bruger ved denne mangel.

 

Bh

 

Camillah

Susanne123
CHAMPION ***
af Susanne123

@Mie Eggers Jeg er utrolig ked af at vi nu skriver april 2021 og I endnu ikke har kunne prioriterer at få denne rettelse med i en release. Eftersom det er noget I har klaret før, bør det vel ikke være noget der er så svært at sætte på igen.

Til gengæld er det til stor gene for os brugere, der skal trykke unødigt mange gange.

Vil du ikke prøve at presse lidt på?

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Kan igen kun tilslutte mig, at den virkelig er savnet og håber meget er den snart er på plads igen.

Sara Frederiksen
CHAMPION **
af Sara Frederiksen

Jeg kan også kun tilslutte mig dette. Det med at den ikke åbner i den samme fane, er vi oplevet er noget der forsvinder hver gang I har en større opdatering. Så I har tidligere fået det til at virke, men ved større opdateringer så forsvinder funktionen igen. 

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Jeg beklager, at vi endnu ikke har fået søgefunktionen tilrettet, så man som tidligere bliver på den side/fane, man står på, når man fremsøger en ny medarbejder. Jeg kan desværre sige, hvornår rettelsen kommer, men forhåbentlig inden alt for lang tid.

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Igen kan jeg også kun sige, at det virkelig er uhensigtsmæssigt med alle de ekstra klik - og jeg er også noget uforstående overfor, at dette nedprioriteres så meget at få tilbage 😕

id19384
CHAMPION ***
af id19384

Bladre funktion og genvejstaster vil SÅ dejligt 🍀

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Da vi nu ikke har en 'bladre' funktion, vil jeg dele et lille fif om hvorledes, man også kan fremsøge medarbejdere. Dette gøres ved hjælp af 'Avanceret søgning'.

Vælg først en medarbejder i f.eks. fanen Ansættelse.

  • Klik på Avanceret søgning
  • Klik på Søg - uden at udfylde nogle af felterne

Alle medarbejdere vises nu i tre kolonner øverst på siden, og kan 'vælges' ved at klikke på deres navne.

Fjernes markeringen i feltet 'Vis kun aktive medarbejdere', vil også fratrådte medarbejdere blive vist. Disse vises med kursiv.

 

Susanne123
CHAMPION ***
af Susanne123

Hej VISMA...

Mon vi endnu 2 måneder senere, kan få en indikation omkring hvornår vi kan få lov at blive på den aktuelle fane når vi skifter medarbejder (uanset hvordan man gør det)?

@Thor Lundehoj Du har tilbage i juli 2019 ændret status på denne sag til implementeret. I oktober 2020 skriver @Mie Eggers (efter vi har brokket os over at funktionen er forsvundet) at den kommer tilbage, forventeligt i næste release. Dem har I haft virkelig mange af siden, men stadigvæk er funktionen ikke tilbage. 

 

Hvad vil I foreslå at vi skal gøre for at det kan blive prioriteret bare en smule? Skal status ændres tilbage til en ny idé?

Susanne123
CHAMPION ***
af Susanne123

Kære jer, nu er der næsten gået et år mere, og denne er stadigvæk ikke genimplementeret. Det er faktisk et stort irritationsmoment at man skal skifte til den aktuelle fane hver gang man har skiftet i mellem medarbejderne.

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Ja, det er irriterende, at man ved 'skift medarbejder' ikke bliver på aktuel fane.

Jeg kan godt huske, at vi før har fikset det. Jeg håber, vi kan gøre det igen - men jeg har desværre intet bud på, hvornår det evt. sker.

 

 

Susanne123
CHAMPION ***
af Susanne123

Så gik der yderligere et halvt år.

 

Jeg prøver lige at spørge igen.

Skal idéen oprettes på ny, således den ikke forsvinder i jeres systemer som implementeret når nu den ikke er det.

 

Det er fortsat et stort irritationsmoment at der skal klikkes på den fane man skal arbejde (f.eks. løn) ved hvert skift af medarbejder.

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Hej Susanne

Vi har rigtig mange opgaver liggende i vores backlog med udviklingsønsker og fejlrettelser. Ovennævnte opgave er der stadig, men vi har desværre endnu ikke kunnet afsætte ressourcer til at løse problemet.

JuliePedersen
CONTRIBUTOR ***
af JuliePedersen (Opdateret ‎23-01-2023 14:01 af JuliePedersen )

Hej 

Er der en forventning om at denne funktion kommer tilbage igen eller denne blevet nedprioriteret? Selve tråden skulle nok også flyttes fra implementeret.

Mvh Julie

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Vi lukker for kommentar i denne tråd, da sagen er oprettet for fire år siden. Funktionen har i mellemtiden været implementeret, men fungerer altså ikke længere. 

Vi har stadig en formodning om, at vi på et eller andet tidspunkt kan udvikle samme funktionalitet igen.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.