Mine produkter
Hjælp
Poul Mai
CONTRIBUTOR ***

Udvidelse af cprnr. validering til automatisk adresseændring

Status: Afvist idé

Sydbank er glade for den indbyggede cprnr. validering og tænker at den også kan bruges til automatisk ajourføring af medarbejdernes adresser ved adresseændring. Det må være muligt at kunne smage på om en medarbejder har skiftet adresse og efterfølgende lave en ajourføring af adressen. Har I tænkt på denne løsning også?

12 Kommentarer
Tina Damgaard
CONTRIBUTOR **
af Tina Damgaard

Al-bank har det samme ønske, er der kommet overvejelser omkring emnet siden Poul´s forslag i 2018?

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Hej Tina

En udvidelse af CPR-nr. valideringen til også at indeholde automatisk opdatering af adresser vil være forbundet med en del ekstra omkostninger til såvel udvikling, men især også til selve opslaget i CPR registreret. Derfor har vi ingen planer om at ændre den nuværende løsning.

 

Venlig hilsen

Mie

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers
Status changed to: Status: Afvist idé
 
Poul Mai
CONTRIBUTOR ***
af Poul Mai

Hej igen - hvis det er et spørgsmål om pris bør I jo regne på det og spørge kunderne om de evt. ville være rede til at betale et månedligt gebyr for at have den funktionalitet i stedet for bare at afvise. Jeg tror flere kunder kunne være interesserede, for I har jo snablen ned i Folkeregistret i forvejen. Derudover er der et GDPR krav om at oplysninger skal være korrekte - berigtiges når de er forkerte.

 

Jeg kan forestille mig flere mulige løsninger f.eks.:

 

  • Opdatering af adresser efter en fast frekvens (ugentlig, månedligt eller andet)
  • Opdatering adhoc (kunde bestiller opdatering via job om natten - ligesom lønkørsel)
  • Opdatering adhoc når kunden arbejder med en ansat i systemet kunne trykke på en knap der tjekker og opdaterer oplysningerne. 
  • Muligvis flere andre løsninger.

 

Koden der opdaterer en medarbejder har I jo i forvejen og jeg er fortaler af genbrugsløsninger. Mon ikke den resterende udvikling  så er til at overse?

 

vh Poul

 

 

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Jeg er helt enig i at det er ulogisk at man henter adressen 1. gang og så ikke retter ved adresseændring. Jeg har først lige opdaget at dette ikke sker!!

Poul Mai
CONTRIBUTOR ***
af Poul Mai

Er der nogen i Visma der vil kommentere på mit kommentar/indlæg fra 21-01-2020. Jeg synes det var for nemt at afvise idéen.

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Hej Poul

Vi kigger på sagen endnu en gang - og vender snarest tilbage med et svar.

Poul Mai
CONTRIBUTOR ***
af Poul Mai

Tak, det lyder godt - god weekend 😎

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Hvordan går det med dette? 🙂

Poul Mai
CONTRIBUTOR ***
af Poul Mai

Hej Diana

 

Der er kommet en halvautomatisk løsning - se dette link:

Opdater adresser via CPR-registret - Visma Community

 

vh Poul

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Hej Poul,

 

Mange tak

 

 

 

Dorthe Christensen
CONTRIBUTOR **
af Dorthe Christensen

Hej - jeg har forsøgt at downloade filen "HentNavnAdresseHosCPR", men får en fejl om, at den indeholder makroer, og det tillader vores virksomhedsadm. ikke. Og det kan der ikke laves om på. Er det muligt, at få filen lavet uden makroer?

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.