Mine produkter
Hjælp
Charlotte-Duelund
CONTRIBUTOR ***

Fordeling af lønudgifter

Status: Undersøges nærmere

Når man skal fordele lønudgifter på en medarbejder, skal man ind på hver enkelt lønart og sætte %fordeling på. Det er fint nok at det er muligt at selektere i hvilke lønarter der skal fordeles. Men der burde være en funktion, man kan aktivere på medarbejderen, der automatisk fordeler ALLE lønudgifter på medarbejderen, så man ikke behøver at redigere i hver enkelt. Det giver for stor risiko for at enkelte løndele kan falde ned mellem to stole og mangle fordeling. For i reglen, skulle man jo sætte fordelingen på alle lønarter i hele kataloget, som medarbejderen enten er eller kan blive berørt af i fremtiden.

3 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous
Status changed to:

Hej Charlotte

 

Tak for dit input - Vi vil se om vi kan få lavet en løsning, hvor der ikke er risiko for at man "glemmer" nogle lønarter

 

mvh

Regitze Furbo

Visma

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Vi har samme udfordring. 

Alternativt kunne vi bruge en mulighed for at indlæse en fil med fordelingsoplysningerne. 

Susanne123
CHAMPION ***
af Susanne123

Jeg har haft samme udfordring i alle år. Jeg ved fra andre lønsystemer at det er muligt at sige, at alle løndele på denne medarbejder skal fordeles f.eks. 10% til a, 50% til b, 40% til c. 

 

Jeg har måtte omgås ved at bruge fordelingsnøgler som først fordeler ved bogføring, hvilket betyder at det er tæt ved umuligt at afstemme mit ERP-system med lønsystemet (jeg kan nemlig ikke sidde og fordele samtlige lønarter på op til 15 afdelinger" som det er nu)

 

Som minimum skal de kunne indlæses, men en mulighed for at sige at alle løndele fordeles, vil klart være at foretrække, da der så heller ikke skal rettes når vi tilføjer en løndel. Det gør det pludselig muligt måske at foretage en rimelig "nem" afstemning når fordelingen også eksisterer i lønsystemet.

Evt. med mulighed for at sige at visse løndele IKKE skal fordeles...

 

Det kunne også være muligt at løse det ved at man kunne lave én fordeling, hvor man så kan klikke på de lønarter som skal benytte denne fordeling, er der nogen der ikke er tilkoblet en særkilt fordeling, bliver de ikke fordelt 🙂

 

I vores tilfælde er det f.eks. aflønning af ejendomsfunktionærer der volder problemer fordi de arbejder i mange afdelinger, men så er der også nogle udgifter f.eks. skat m.v. som skal bogføres med den fulde sats i selskabet og ikke fordeles i afdelingerne

 

Kan godt se at det er en svær nød at knække, men det kunne være lækkert med et forsøg 🙂

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.