Mine produkter
Hjælp
Sara Frederiksen
CHAMPION **

Fraværsregistreringer opdeles i måned

Status: Ny idé

Det kunne være godt, når man registrere en fraværskode henover et månedsskifte, hvis systemet selv kunne dele det op pr. måned. 

Fx en medarbejder har barselsorlov med løn 06.01.2022 - 06.07.2022, hvis jeg registrere det i én registrering, kan man ikke lave en rapport over fx fravær i januar og så se fra og til dato, til dato vil være tom - ligesom at det også ser mærkeligt ud på lønsedlerne med antallet af dage.

Jeg går derfor ind og laver en registrering for hver måned, så jeg skal lave 7 registringer i overnstående eksempel. 

Hvis systemet i stedet kunne gøre det sådan at den automatisk deler det ud og laver det som 7 registreringer, når jeg siger gem for perioden, så der er én for hver måned kunne det være super godt. 

Dette ville også være rart ved ferie henover månedsskifte mv. 

 

4 Kommentarer
Raelh
CONTRIBUTOR **
af Raelh

Fantastisk forslag som virkelig ville optimere nogle ting! Jeg tænker bare problemet sikkert hænger sammen med, at systemet ikke selv kan regne ud, hvilke dage der hører til hvilken måned. I nogle tilfælde kan dette have ret stor betydning. Men jeg ville bestemt også blive glad hvis Visma fandt en løsning som gjorde det nemmere. Lige nu kræver det ret stort manuelt arbejde at opsplitte vores indlæsningsfiler.

 

Mange hilsner
Randi

Majken Hallgrimsson
CONTRIBUTOR ***
af Majken Hallgrimsson

Jeg er helt enig. Det vil virkelig gøre en forskel hvis man kunne registrere over en måned, samt at rapporten "fraværliste" kunne trækkes korrekt ud, så man kun får den måned man har bedt om. 

 

Mvh Majken

Brix
CHAMPION **
af Brix

Det virker, hvis man bruger MyVisma til at registrere det i. Hvad jeg dog mangler er at kunne oprette sygdom uden udløbsdato til langtidssyge - så man har den åben, og den så tager posterne med for det interval man kører løn for, indtil man sætte en slutdato. Det kan andre store lønsystemer håndtere.

Sara Frederiksen
CHAMPION **
af Sara Frederiksen

@Brix hvad mener du når du skriver MyVisma? Hvis jeg registrere i App'en My Visma gør det ingen forskel, det kommer stadig over i Visma HR som én samlet registrering. 

- og enig sygdom uden udløbsdato ville også være rart 🙂

/Sara

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.