for automatisk at få relevante produkter
for automatisk at få relevante produkter
Jeg sidder lige og "leger" lidt med opsætningen efter overgangen til den nye ferielov.
Jeg ville gerne se hvordan det virkede.
Jeg konstaterer at den ikke simulere den rigtige ferie når der laves en fremtidig lønseddel. Forstået at når jeg sidder i dag og laver en lønseddel for september står der at jeg har 2,08 feriedag, men hvis jeg så lader som om jeg holder 2 dage i oktober og simulerer en lønseddel for oktober så bliver jeg trukket for at holde 2 dages ferie (selvom jeg burde havde 4,16 dag) hvis jeg ikke holder ferie stiger saldoen heller ikke på tilgodehavende ferie.
Da ferieloven er så kompleks mener jeg at der kan være behov for at kunne se ferie/ferieafholdelse længere ude i fremtiden end den kommende måned.
Så mit ønske er, at systemet selv kigger på medarbejderen, så hvis jeg nu bad om en fremtidig lønseddel for november stod der at jeg havde (2,08*3) =6,24 feriedage til afholdelse (selvfølgelig forudsat at jeg ikke havde holdt ferie).
Lige nu har jeg nemlig restferie og ny ferie, men jeg kan ikke teste hvordan det virker hvis jeg gerne ville holde 7 dage i oktober (5,64 ferie fra overgangsåret + 2,08 dag fra september) da den som sagt bare siger at jeg skal betale for dagene over 5,64 dag selvom jeg jo har optjent dem når jeg vil bruge den i oktober
Du skal være en tilmeldt bruger for at kunne skrive en kommentar her. Hvis du allerede er tilmeldt, skal du logge på. Hvis du ikke er tilmeldt, så skal du tilmelde dig og logge på.
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.