Mine produkter
Hjælp
mak
CONTRIBUTOR **

notifikationer til medarbejdere ved manglende tidsregistrering

af mak
Status: Ny idé

Hej Visma, 

 

Jeg oplver hver måned, at flere medarbejdere får sprunget dage over, hvor de ikke registrerer deres arbejdstid. Når de glemmer dét, så trækkes de automatisk på deres afspadseringssaldo. 

Jeg ønsker mig derfor en mulighed for at jeg, som administrator, kan slå en funktion til, som gør medarbejderen opmærksom på, at de ikke har registreret arbejde/fravær.

Dette er en funktion som er efterspurgt af både medarbejdere og mig som lønbogholder. 

 

Når vi nu er ved notifikationer, så ville det også være fedt, hvis jeg kunne trykke på en knap, som gav 'godkendere' en notifikation om, at der ligger timer til godkendelse. Jeg kan godt specificere dette ønske yderligere, men afventer lige og ser, om der er "hul" i den anden ende 🙂 

Mvh

Majbritt

1 Kommentar
af charlottewahl
Status changed to: Status: Ny idé

Hej Majbritt

 

Det er en god ide, som desværre ikke findes i dag. Men jeg vil naturligvis bringe den videre. 

 

Det man kan gøre til gengæld er at slå en funktion til som på de manglende dage i stedet skriver "mangler indberetning" således at du (eller leder) kan se det når de kigger ned over indberetningerne (eller fremsøger specifikt dem der har denne aktivitet). Derudfra vil leder/eller du kunne kontakte medarbejderen. Ville det være en mulighed for jer?

 

M.h.t. notifikationer, så findes der i dag en notifikations mulighed til ledere. Denne notificerer dog først 72 timer efter indberetningsdatoen er passeret. D.v.s. er det arbejdstimer der er indberettet for f.eks. den 20. feb, så vil leder få en notifikation den 23. feb om at denne indberetning mangler godkendelse. Denne notifikation vil så fortsætte indtil der rent faktisk er godkendt. Et andet scenarie kunne være en ferie indberetning i uge 27. Notifikationen om at der mangler godkendelse vil først komme 72 timer efter uge 27. Da funktionen fungerer som den gør, mener vi ikke at den er til megen nytte og derfor promoverer vi den heller ikke, men den findes. Notifikationer generelt ligger på vores roadmap som et udviklingspunkt og der vil derfor blive taget fat i dette på et tidspunkt, jeg kan dog desværre ikke sige hvornår det sker. Men jeg vil tage dine gode input med videre.

 

Hilsen Charlotte