Mine produkter
Hjælp
ANNP_tek
CONTRIBUTOR ***

Fejl i indberettede timer til e-indkomst

Status: Implementeret

Jeg har overenskomst ansatte medarbejdere, der får løn under frokost, dvs. de arbejder 38 timer pr. uge og ikke 37 timer, hvilket svarer til 164,67 timer pr. måned og ikke 160,33 timer.

Det er tidligere blevet indberettet korrekt til e-indkomst, men fra september 2018 bliver der kun indberettet 160,33 timer i e-indkomst, selvom jeg har oprettet mine medarbejdere med 164,67 timer i lønsystemet. 

Hvorfor bliver der ikke længere indberettet 164,67 timer til e-indkomst?

Det har bla. en betydning for mine medarbejderes eventuelle sygedagpenge, efterløn, pension osv.

Jeg har en medarbejder der går på efterløn pr. 31.12.2018, og hendes A-kasse kan se at der kun er blevet indberettet 160,33 timer pr. måned i september og oktober, så jeg tænker at det gælder alle mine overenskomst ansatte medarbejdere.

Hvorfor bliver dette justeret i indberetningen til Skat??

/Anne-Mette

3 Kommentarer
Sara Frederiksen
CHAMPION **
af Sara Frederiksen

Vi har samme problem både i september og oktober. Vores Normtid er 162,5 men er også indberettet som 160,33 i de sidste to måneder. 

mvh.

Sara

Marlene Due
VISMA
af Marlene Due
Status changed to: Status: Undersøges nærmere

Kære Anne-Mette

Tak for dit input - vi tager den med videre til vores løn og systemeksperter for at få indblik i denne problemstilling. Du hører fra os.

Mvh Marlene

af Vicky Sørensen
Status changed to: Status: Implementeret

Hej ANNP_tek

I vores release i februar ændrede vi løsningen, så timer over 160,33 også indberettes selvom de står som fuldtidstimer ved at både medarbejders normtid og arbejdsgivers normtid er udfyldt med samme antal timer over 160,33.

Link til releaseartikel

Venlig hilsen

Vicky

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.