Mijn Communities
Help
Wilma S
CONTRIBUTOR **

Kiezen bedrag loonaangifte of bedrag Gemal

door Wilma S
Status: Nieuw

Maandelijks vinden er bij ons geautomatiseerde betalingen van salarissen en afdrachten plaats.

De afdrachten van de loonheffingen vindt echter handmatig plaats, omdat wij het bedrag van de loonaangifte willen betalen, en niet het bedrag van Gemal. Het bedrag van Gemal wordt verwerkt in Betaalmanager. Zoals bekend, zijn er vaak verschillen tussen de loonaangifte en Gemal. Soms maar klein, maar soms groot, waarna synchronisatie nodig is. De belastingdienst ontvangt het bedrag van de loonaangifte en om brieven van de belastingdienst te voorkomen, houden we de loonaangifte aan.

 

Wij zouden het praktisch vinden als er binnen Betaalmanager gekozen kan worden tussen het bedrag van de loonaangifte of die van Gemal.

4 Opmerkingen
Ria van Dijk1
CONTRIBUTOR ***
door Ria van Dijk1

Een heel goed idee om een keuze mogelijkheid te hebben, want ook bij ons is het verschil vaak groot en moeten we alsnog handmatig gaan betalen.

Monique van Berkel
CHAMPION *
door Monique van Berkel

Mee eens! Het verschil bij ons ligt tussen de €13 - € 15 per maand (verschil Gemal en loonaangifte). Als ik naast de salarisproductie ook nog een correctieproductie nodig heb, dan wordt het verschil zelfs verdubbeld.

De Belastingdienst betaalt de verschillen keurig terug (zonder correspondentie), maar het zou toch mogelijk moeten zijn om het bedrag van de loonaangifte te kunnen betalen. 

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Ria van Dijk1 @Monique van Berkel in Gemal kan je aangeven of je het bedrag van de loonaangifte wil ophogen!! Dit is in een ver verleden gedaan om ervoor te zorgen dat je afdracht nooit te laat zou zijn om eventuele boetes te voorkomen.

Je vind dit bedrag in Gemal - keuze Werkgeversgegevens - keuze Afdrachtensystemen - je kiest keuze 01 afdracht loonheffingen en daar vind je op de laatste regel bedrag aanvulling op afdrachtbetaling. Je zou dit dus zelf kunnen aanpassen!!

Monique van Berkel
CHAMPION *
door Monique van Berkel

@Nico vander Bent @Ria van Dijk1 Dank voor je antwoord! Het bedrag kan inderdaad worden aangepast (dat wist ik), maar als ik het bedrag op 0 zet, dan ben ik bang dat we te weinig loonheffing afdragen en dat er dan een boete o.i.d. van de Belastingdienst komt. Het bedrag staat bij ons op € 13. Het maakt uiteindelijk niet uit of de Belastingdienst €1 of €13 per maand moet terugstorten.