Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

Bij verstoringen standaard mailverzending aan alle gebruikers

door Gea Bussink-Veerbeek
Status: Nieuw

Ik weet, dat er onderzoek wordt gedaan naar naar betere communicatie over verstoringen, er is al veel over gecommuniceerd, maar ik moet toch mijn ei kwijt.

 

Gisteren kreeg ik vanuit de organisatie een melding, dat de sso niet werkte. In de community vond ik het artikel van de verstoring waarmee ik iedereen in de organisatie en onze klanten informeerde over de problemen. Ik abonneerde me ook op het artike. om op de hoogte te blijven als het probleem zou zijn opgelost. Van abonnementen krijg ik een dagelijkse update, dacht ik, maar vanmorgen in de dagelijkse mailing wel tig linken vanuit de verschillende communities naar hetzelfde artikel, maar geen update over de verstoring. In de community aangeland, zie ik, dat er gisterenmiddag al een update is geweest.... 

 

Hoe moeilijk is het om standaard alle communitygebruikers een mail te sturen als er een verstoring wordt gepubliceerd, wordt geactualiseerd  en wordt afgesloten. De verstoring hoeft niet in de mail te worden uitgelegd, als maar duidelijk is om welke module het gaat en als de link naar het artikel maar werkt.

Eventueel kun je de mailverzending nog koppelen aan het abonnement van de gebruiker: alle abonnees krijgen standaard direct een e-mail van de verstoring en de updates, ongeacht de instellingen van het abonnement.

8 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Wat ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige ben die ditzelfde probleem ervaart. Zoals ik al vaker heb aangegeven heb ik mij op alle mogelijke onderdelen geabonneerd zodat ik niet, maar dan ook niets mis. Hierdoor krijg ik een overdaad aan mail binnen, maar dat is beter dan niets. Helaas is het nog steeds niet mogelijk om je per sub onderwerp of "Post" af te melden. Ik hoop dat die optie er echt komt.

 

Maar net zoals @Gea Bussink-Veerbeek heb ik wel een mail gekregen van de INITIËLE verstoring maar niet van de updates in de melding zelf. Hier is al onderzoek naar gedaan en iedere keer wordt er aangegeven dat het niet aan de V|R kant ligt, want daar zien "we" dat alles naar buiten gaat. Het moet dus wel aan de eigen ICT kant liggen. Ik heb onze ICT onderstaande mailadressen aan de "white list" toe laten voegen, maar helaas de UPDATES in de meldingen ontvang ik geen mail van

 

HR Service Desk reply.support@raet.com

Visma Community noreply@community-mail.visma.com

 

Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik zie hier twee dingen:

 

1. Ik heb het alleen  bij het onderdeel verstoringen. Alle andere onderdelen ontvang ik wel iedere keer een update

2. Bij verstoringen wordt het originele bericht aangepast en niet een "reactie" gegeven op het bericht.

 

Kan bij een volgende verstoring het volgende worden gedaan: Niet de tekst aanpassen met "dd-mm-jjjj / uu:mm: we hebben de server weer herstart en zien dat de problemen zijn opgelost", maar een reactie geven op het bericht?

Madelon van Amersfoort
CONTRIBUTOR ***
door Madelon van Amersfoort

@Gea Bussink-Veerbeek & @Raymond_de_Rozario 

 

Ik ben het helemaal met jullie eens. Ook ik wordt helemaal overspoeld door alle mails die binnenkrijg, maar voor nu zeg ik ook beter te veel dan niets. Het is geen doen om zelf alles op te zoeken en bij te houden, dit zou een dagtaak zijn. Maar de updates over verstoringen komen ook hier niet binnen...ik moet er ook toevallig achter komen (door te checken) of iets is opgelost. Terwijl ik van iedere andere melding op de fora etc. wel iedere keer een mail krijg.

 

Zou fijn zijn als hier naar wordt gekeken!

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Aangezien @Henk Hesseling en @Remco te Ronde in dit onderdeel vaker berichten onder Nieuws en Release plaatsen, tag ik ze. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario
door Remco te Ronde

Hoi @Raymond_de_Rozario en @Gea Bussink-Veerbeek ,

 

Goed dat je het deelt. Zoals Gea al aangaf zijn mijn collega's inderdaad bezig met een onderzoek naar 'betere communicatie over verstoringen'. Op basis van het feit dat Raymond mij heeft getagd heb ik dit bericht ook doorgezet naar mijn collega's.

 

Mijn collega's zullen ook nagaan of dit idee de beste plek is om jullie te informeren over de voortgang of dat we vanuit Visma|Raet op een andere manier informatie vertrekken over dit onderzoek.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Remco te Ronde , we zijn alweer bijna een jaar verder, maar we hebben hierover niets meer gehoord. Is er al meer te vertellen over het beter communiceren van verstoringen?

door Brian van de Grift

@Gea Bussink-Veerbeek Er wordt op dit moment gewerkt aan een centrale storingspagina. Dit neemt meer tijd in dan verwacht. Op het moment dat wij iets verder zijn met de inrichting worden jullie hierover geïnformeerd.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Brian van de Grift , @Remco te Ronde , kunnen jullie een update geven?