Mijn Communities
Help
Angela Anemaat WSHD
CONTRIBUTOR ***

Functionaliteit vermommen voor beheerders rol

door Angela Anemaat WSHD
Status: Nieuw

Wij willen graag een functionaliteit in Youforce krijgen voor zowel productie- als testomgeving voor de beheerdersrol, waarmee je je als beheerder kunt vermommen als een andere gebruiker.

Dit kan je als beheerder helpen om inzicht te krijgen in issues van andere gebruikers en om deze issues gerichter op te kunnen lossen. Deze vermomfunctie is er nu helaas niet. 

4 Opmerkingen
Astrid van der Elst
CONTRIBUTOR ***
door Astrid van der Elst

Hier hebben wij ook enorm behoefte aan. Zou heel welkom zijn als deze functionaliteit er zou komen.

Riette
CONTRIBUTOR **
door Riette

Klopt, je moet hiervoor nu altijd een medewerker inschakelen om iets te bekijken.

Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman

@Angela Anemaat WSHD hoe zie je dit? Bedoel je dat - zoals bijvoorbeeld in RVM- je kunt "inloggen als" gebruiker (= een werkelijk bestaande medewerker met specifieke autorisaties, bijv. als MGR)? Dat wil zeggen dat je met het account en autorisaties van een echte medewerker of leidinggevende gaat testen? Uit het oogpunt van toegang, autorisaties, audits e.d. is dit een onwenselijke functionaliteit, en RVM is voor zover ik weet de enige module waarin dit nu (nog) kan.

Een optie is om testmedewerkers op een testafdeling in te voeren, als deze medewerker in te loggen en dan alles gaat doen wat je wilt. En je kan natuurlijk ook nog onder je eigen persoonlijke medewerkersaccount functionaliteiten testen, eventueel met  aanvullende rollen (hoewel dit niet de mooiste oplossing is).

Marga Kuijpers
CONTRIBUTOR *
door Marga Kuijpers

Een 'inloggen als' functionaliteit biedt zeker gemak in het meekijken als beheerder.

Mijns kan je dit alleen toepassen als er een goede logging wordt toegevoegd.

Vanuit andere programma's ken ik de mogelijkheid 'inloggen als', daarbij wordt binnen mutaties gelogd '[naam Beheerder] heeft uitgevoerd namens [naam Medewerker]'. Mocht je per abuis iets doorvoeren is dat altijd te herleiden.

Aanvullend zou het wenselijk zijn inzicht te hebben in wie 'inloggen als' heeft toegepast.