Mijn Communities
Help
RFrank
CONTRIBUTOR **

Waarschuwing/Pop-up in Youforce/Beaufort bij ontslag medewerkers op staande voet

door RFrank
Status: Nieuw

Beste community,

Onlangs hebben wij het account en de autorisaties moet stoppen van een medewerker die op staande voet is ontslagen wegens zwaarwegende redenen. Nu vroegen wij ons af of we een directe waarschuwing of pop-up kunnen instellen wanneer dit gebeurt? Wij werken met meerdere applicatiebeheerders en als de desbetreffende medewerker zou bellen dat hij/zij geen toegang meer heeft tot de systemen, is het niet direct duidelijk dat het om een red-flag situatie gaat.

Wellicht bestaat er al een mogelijkheid om dit in te stellen? Alvast bedankt voor de feed-back!

Met vriendelijke groet,

Roel 
Applicatiebeheer Zonnehuisgroep Vlaardingen

1 Opmerking
Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman

Je kan een alert in het formulier van Self Service inbouwen, zodat bij een bepaalde reden van ontslag een pop-up met specifieke tekst verschijnt. Let op: dit is dan alleen voor de behandelaar van deze mutatie zichtbaar, en als je het wegklikt is de melding ook gelijk uit beeld (je moet er dus wel onmiddellijk iets mee doen en niet vergeten). 

Wellicht is een signalering per e-mail ook handig? Dan kun je de collega-beheerders rechtstreeks vanuit Self Service op basis van een conditie een e-mail sturen naar ieder gewenst adres.

Opmerking: de vraag is of de mutatie in Self Service dé bron moet zijn om een account dicht te zetten? Het valt of staat met de snelheid waarmee deze mutatie dan wordt gestart. Ik kan me voorstellen dat een manager niet altijd binnen een paar minuten na gedwongen ontslag de mutatie gaat insturen? Mogelijk is een andere manier van "alarmeren" handiger en vooral sneller?