Mijn Communities
Help
Birgit van der Burg
CONTRIBUTOR ***

UPA koppeling met Nationale Nederlanden

door Birgit van der Burg
Status: Afgewezen

Graag willen wij een UPA (Uniform Pensioen aangifte) koppeling vanuit Visma naar de pensioenverzekeraar Nationale Nederlanden zodat mutaties niet meer handmatig ingevoerd moeten worden, maar digitaal gaan. 

Een UPA is een standaard koppeling die door veel HRM pakketten en verzekeringsmaatschappijen gebruikt wordt. 

10 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Hartelijk dank voor je idee

Je idee heeft de status "realisatie waarschijnlijk" gekregen, daarmee is het op de Roadmap geplaatst onder nummer 4871 

We hebben de ambitie ( is geen harde toezegging ) om dit miv 1-1-2024 te gaan ondersteunen 

 

Voor meer informatie over deze en andere statussen verwijzen we je graag naar de FAQ

miranda scheper
CONTRIBUTOR *
door miranda scheper

@Rene van Jole Wij zijn ook groot voorstander voor digitalisering! Hoe plaats ik een kudo :-). 

door Rene van Jole

hoi Mranda

 

Door op het duimpje / kudo te klikken 

 

 

miranda scheper
CONTRIBUTOR *
door miranda scheper

@Rene van Jole ja dat pakte ie net niet. Nu wel gelukt :-). 

Birgit van der Burg
CONTRIBUTOR ***
door Birgit van der Burg

hi,

Ik ben even benieuwd naar de status van dit project. Kunnen jullie hier al iets over zeggen?

Groet Birgit

lauraholm
VISMA
door lauraholm

We hebben de UPA koppelingen met verschillende pensioenverzekeraars onderzocht. Na verdere analyse van de koppeling met Nationale Nederlanden (NN), hebben we helaas moeten concluderen dat dit niet om een standaard UPA koppeling gaat. Op dit moment richten we ons op standaard UPA koppelingen in combinatie met pensioenverzekeraars. Deze strategie maakt dat we helaas deze wens niet kunnen honoreren en zullen hem daarom afsluiten. 


Jouw mening en wensen zijn en blijven heel belangrijk voor ons, dus we willen je vragen wel wensen te blijven indienen. 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Afgewezen
 
Birgit van der Burg
CONTRIBUTOR ***
door Birgit van der Burg

@lauraholm en @Rene van Jole ,

Ik vind dit echt heel erg jammer, zeker in deze tegenwoordige digitale tijd en omgeving is het eigenlijk heel slecht dat dit niet mogelijk is. 

Kunnen jullie mij vertellen of het dan aan NN ligt dat zij de standaard UPA niet willen/kunnen ondersteunen of ligt het aan de keuzes die Visma maakt hierin. Voor ons is dat wel belangrijk om te weten omdat wij ook met NN in gesprek gaan hierover.

Ik hoor het graag.

Groet, Birgit

lauraholm
VISMA
door lauraholm

@Birgit van der Burg Ik begrijp dat deze beslissing teleurstellend is. We hadden oprecht verwacht dat we Nationale Nederlanden op korte termijn zouden kunnen gaan ondersteunen. Temeer omdat we juist bezig zijn om naast pensioenfondsen ook pensioenverzekeraars obv UPA te gaan aansluiten. Het knelpunt wat we specifiek met Nationale Nederlanden hebben is dat zij een andere aanlevering dan standaard UPA vereisten, waardoor de inspanning om deze aanpassing te doen onevenredig groot is.

 

De oplossing die wij gaan aanbieden om UPA voor de verschillende pensioenverzekeraars te ondersteunen, kan in de toekomst natuurlijk ook voor Nationale Nederlanden ingezet worden, wanneer zij besluiten ook het UPA formaat te ontvangen vanuit de salarissoftware. We zullen dit zeker nauwlettend in de gaten houden! 

Birgit van der Burg
CONTRIBUTOR ***
door Birgit van der Burg

@lauraholm
Hi Laura, dank je wel voor je heldere en uitgebreide antwoord. 
Wij gaan, vanuit onze kant, contact opnemen met NN. Je weet het maar nooit.

Groet, Birgit