om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Bij het toevoegen van rubrieken aan formulieren dient er een exacte waarde te worden opgegeven. Het is veel makkelijker om te zoeken op een algemene waarde, zodat je uit de lijst met resultaten vervolgens de juiste rubriek kan kiezen.
Als ik bijv. bij een medewerker 4 velden heb voor het vastleggen van een Laptop:
Laptop - Actief
Laptop - Hardware nummer
Laptop - Datum uitgifte
Laptop - Reden uitgifte
Ik zou nu moeten volstaan met met zoeken op de term Laptop. Als er daarna een lijst met deze 4 velden wordt getoond, kan ik zelf de keuze maken welk veld ik wil toevoegen.
Zoeken met wildcards is in vele andere applicaties de standaard. Ook in HR Core is het mogelijk (zoek maar eens in je personeelslijst op de letter E en kijk naar de hoeveelheid resultaten). Ik zou dus ook verwachten dat het mogelijk zou moeten zijn in Selfservice.
Zoeken met wildcard zou in bovenstaande voorbeeld betekenen dat ik ook kan zoeken op het woord Actief, en dat ik vervolgens een lijst krijg met alle rubrieken waar het woord Actief staat.
Als het met het starten van zoeken kan worden aangeroepen met een sterretje * (zoals o.a. in Servicenow zo werkt), zou dat wat mij betreft ook prima wezen. Voeg dan ook meteen apestaartje (@) toe, en alle andere truukjes.
U moet een geregistreerde gebruiker zijn om hier een opmerking toe te voegen. Als u al geregistreerd bent, moet u zich aanmelden. Als u zich nog niet hebt geregistreerd, moet u zich registreren en aanmelden.
Copyright 2022 Visma Community. All right reserved.