Mijn Communities
Help
Hosokawa
CONTRIBUTOR **

Toegang tot Self Service Business bij uitdiensttreding

door Hosokawa
Status: Geaccepteerd

Op dit moment is wordt medewerker die uitdienst is gemeld, met ingang van de uitdienstdatum de toegang tot Self Service en toegang tot formulieren/declaraties ontzegt. 

Dit levert problemen op als een uitdienst tredende medewerker nog declaraties of formulieren moet indienen over de maand(en) voorafgaande aan de uitdienstdatum.

Afrekeningen/verrekeningen vinden bij altijd in de maand van uitdiensttreding plaats.

Dit geeft problemen bij afrekeningen/verrekeningen en krijgt de ex-medewerker melding in het scherm "Dit dienstverband is verlopen."

Als de toegang tot Self Service verlengd wordt met bijv. 30 dagen na uitdiensttreding, kan dit voorkomen worden. Zo was het vroeger volgens mij ook en mogelijk.

10 Opmerkingen
door Harro Bleijenberg
Status changed to: Status: Ingepland

Hallo Hosokawa en alle andere YouServe klanten,

YouServe is op dit moment druk bezig om haar eigen toegangsbeheer te ontwikkelen. De komende maanden worden jullie stap voor stap meegenomen in deze nieuwe ontwikkelingen. Een van de voordelen van het nieuwe inloggen is dat medewerker voor aanvang van hun dienstbetrekking en  na afloop van hun dienstverband toegang kunnen krijgen tot YouServe applicaties. Een medewerker kan gaan inloggen op basis van zijn/haar prive e-mailadres. Als klant kunnen jullie zelf bepalen of jullie dit willen gaan gebruiken en voor welke processen. 

Wij zijn nu de details verder aan het uitwerken. Hieronder een korte weergave van de mogelijkheden die wij gaan ondersteunen.

Toegang_tot_YouServe.png

Hosokawa
CONTRIBUTOR **
door Hosokawa

Hallo Harro,

dank je voor reactie en inplanning. Ziet er goed uit!

Gr. Bart

Riette
CONTRIBUTOR **
door Riette

Hallo Harro,

Begrijp ik het goed dat we geen einddatum voor de toegang meer hoeven in te geven/aan te passen?

Totdat we de (ex)medewerker blokkeren behoudt de (ex)medewerker toegang tot zijn/haar stroken of applicaties?

Groeten,

Riette

door Harro Bleijenberg

Hallo @Riette,

De gedachte is om middels een veld op klantnivo, in te stellen hoeveel maanden na uitdienst een medewerkers nog toegang mag houden. Indien gewenst kan op bedrijf/medewerkersnivo een afwijkende waarde opgegeven worden.

Gr, Harro

Riette
CONTRIBUTOR **
door Riette

Hallo Harro,

De meeste ex-medewerkers willen in het systeem zo rond de aangifte periode. Misschien een idee om er standaardwaarde van te kunnen maken. Bijv tot 1 mei volgend op het jaar uit dienst. Dus niet standaard een aantal maanden. Voor de ene medewerker is het korter en voor de ander kan het langer zijn dan 12 maanden.  

Gr. Riette

Hosokawa
CONTRIBUTOR **
door Hosokawa

Hallo Harro,

Heb je al zicht wanneer e.e.a. al dan niet op klant en/of medewerkerniveau ingeregeld is/kan worden zodat ex-medewerkers nog enige tijd toegang houden na uitdiensttreding?

Bvd.

Gr. Bart

Marjon van Montfort
CONTRIBUTOR **
door Marjon van Montfort

Dag Harro, eerder heeft op de community een bericht gestaan over het versturen van een activatie mail. https://community.visma.com/t5/Kennisbank-YouServe/Stuur-nu-de-activatie-e-mail-van-het-Onyouforce-a...

Dit gaat toch over hetzelfde? Blijft toch lastig om alle berichten zo goed te volgen. 

Met groet 

Marjon 

door Harro Bleijenberg

Hallo @Hosokawa (Bart), @Marjon van Montfort,

Wij zijn nu gestart met de het testen van het nieuwe inloggen voor "Payroll only" klant, een klant waarbij alleen de payroll professional toegang heeft tot onze applicaties. Als dat goed gaat dan gaan wij de scope uitbreiden met een klantgroep die meer functionaliteiten gebruiken.

Volgens de huidige plannen zijn alle klanten voor 1 juli 2025 overgezet naar de nieuwe oplossing.

@Riette, ik heb je bericht van 11-1-2025 gelezen en ik vind het wel een mooie oplossing. Ik heb het idee gedeeld met het ontwikkelteam. 

Met vriendelijke groet,

Harro

Hosokawa
CONTRIBUTOR **
door Hosokawa

Dank voor de terugkoppeling Harro, duidelijk.

Met vriendelijke groet,

Bart

door Patrick Kersbergen Youserve
Status changed to: Status: Geaccepteerd