Mijn Communities
Help
Marlies Rijnvos-Thurlings
CONTRIBUTOR **

Aanpassen uitklapmenu gewerkte dagen

door Marlies Rijnvos-Thurlings
Status: Niet ingepland

Zou het uitklapmenu voor de gewerkte dagen aangepast kunnen worden? Nu staat thuiswerkvergoeding bovenaan, terwijl het gros van de medewerkers op kantoor werkt en dus altijd eerst 'woon-werkverkeer vergoeding' moet selecteren. Thuiswerken is bij ons meer uitzondering dan regel. Het zou logischer zijn wanneer de 'woonwerkverkeervergoeding' bovenaan en dus standaard geselecteerd staat. 

5 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Marlies Rijnvos-Thurlings 

Bij ons zijn zowel medewerkers voor wie thuiswerken de regel is als voor wie een reisdag de regel is. Ik ben er geen voorstander van om de volgorde aan te passen, medewerkers zijn gewend aan de huidige volgorde.

Wat wel heel mooi zou zijn: de meest (of de laatst) gebruikte keuze bovenaan laten verschijnen. Daar heeft iedereen baat bij. 

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland

hi @Marlies Rijnvos-Thurlings heb vanochtend wat tijd gevonden om naar de data te kijken en het thuiswerken vs woon-werk lijkt ongeveer 50-50 te zijn.

Ik vind het overigens geen slecht idee; hoewel mijn team eerst aan Verlof gaat werken is er daarna misschien wel tijd om aanpassingen op dit vlak te doen.

Het zou fijn zijn als we hier op de community alvast tot de beste oplossing kunnen komen, dan kan ik die ook later gaan toetsen met mijn team.

 

  1. Volgorde omzetten van Thuis, Woon-Werk naar Woon-werk, Thuis (voor alle klanten)

  2. Meest gebruikte categorie bovenaan
    "Meest gebruikte categorie" is dan "De categorie met de meeste dagen in de laatste maand van reeds ingediende maanden"?

  3. Laatst gebruikte categorie bovenaan
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Bastiaan Friederichs Fijn dat jullie erover willen nadenken.

 

1. is voor ons geen optie. Mensen zijn er nu aan gewend en wij krijgen geen reacties op de volgorde.

2. dat zou inderdaad een keuze kunnen zijn om te filteren wat het meest wordt gebruikt. 

3. is ook een optie voor ons. Al kan het dan voorkomen, dat je bij veel thuiswerk eerst alle thuiswerken invult, vervolgens alle woon-werk en dan indient. De volgende keer dat je dan inlogt staat woon-werk bovenaan en dat is dan misschien toch weer minder logisch. Al voelt het voor een gebruiker wel logisch, dat dde laatst gebruikte als eerste zichtbaar is.

 

Kortom, als het blijft zoals het nu is is het prima. En anders een voorkeur voor optie 2.

HeleenMogezomp
CHAMPION *
door HeleenMogezomp

@Bastiaan Friederichs : Wij lopen er nog steeds tegen aan dat bij woon-werk verkeer vermeld staat dat er sprake is van km vergoeding. Dit is bij ons (en bij groot deel andere gemeenten) niet van toepassing. Kan daar ook naar gekeken worden?

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Bastiaan Friederichs, wij kiezen graag optie 1. Meer dan de helft van onze organisatie heeft woon-werkverkeer. Vooral nu we dit jaar zijn overgestapt dat alle medewerkers hun gewerkte dagen moeten doorgeven en niet meer een maandelijks bedrag ontvangen.