Mijn Communities
Help
Peter Mekel
CONTRIBUTOR ***

Aftrek kilometers woon-werk

door Peter Mekel (Bijgewerkt ‎01-11-2022 10:29 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: Afgewezen

Wanneer bij een kilometerdeclaratie wordt gekozen de kilometers woon-werk af te trekken, wordt standaard het aantal kilometers voor een retour afgetrokken. Dit is wat ons betreft niet handig. Wij zien daarom graag dat standaard een enkele reis wordt afgetrokken. Als wordt aangegeven dat de declaratie voor een retour-reis is, dan kan het retour aantal kilometers woon-werk afgetrokken worden.

4 Opmerkingen
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

Ons advies aan medewerkers is om de volledige dag aan reisbewegingen in te voeren, omdat er ook vaak vanuit huis naar kantoor naar een cliënt en dan terug naar huis is gereisd. 

@Peter Mekel, Heb jij voorbeelden waarbij je de enkele reisafstand wil laten aftrekken?

Peter Mekel
CONTRIBUTOR ***
door Peter Mekel

@Lieke Sterk Huis ,Het komt voor dat medewerkers meerdere dienstreizen op een dag maken, waarbij bv de laatste dienstreis naar de standplaats is waarvoor reiskostenvergoeding woon-werk ontvangen wordt. Hierna gaat de medewerker van de standplaats naar huis. Hiervoor krijgt hij/zij de normale vergoeding voor woon-werk.

Dan hoeft de vergoeding woon-werk dus alleen voor het begin van de dag te worden afgetrokken en geen retour.

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Nieuw

Hi @Peter Mekel, ik heb het idee gezien maar laat de status nog even op "Nieuw" staan.

We hebben geen concrete plannen om een "enkeltje woon-werk" in mindering te laten brengen voor nu.
De reden hiervoor is dat ik nog te weinig klanten zie met dezelfde wens.

Zoals Lieke aangeeft gaan een aantal klanten hier wat pragmatischer mee om en behandelen zij het laatste deel van de reis gewoon als onderdeel van de dienstreis.

Laten we kijken welke klanten er nog meer deze wens hebben.