Mijn Communities
Help
Anneke Petersen
CHAMPION *

Bij medewerker zichtbaar maken of hij/ zij staat ziek gemeld, eventueel met historie

door Anneke Petersen (Bijgewerkt ‎11-04-2023 09:36 door Maarten VB VISMA )
Status: Gerealiseerd

Het zou mooi zijn als de medewerker in de app ook kan zien of hij / zij staat ziek gemeld (evt. voor een percentage). Eventueel ook met de historie van het verzuim.

8 Opmerkingen
marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

Hier kan ik me bij aansluiten omdat het regelmatig voorkomt dat een leidinggevende vergeet de medewerker beter te melden, en als de medewerker dit dan ziet kan die bij zijn LG aan de bel trekken. Gr. Marja

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: In onderzoek

Momenteel hebben we geen controle plannen om een specifieke interface voor medewerkers te gaan ontwikkelen om inzicht te geven in ziektegeschiedenis. Dit voelt ook als iets dat beter past bij "verzuimmanagement" en niet echt bij het proces rondom ziekteregistratie. Dit is een onderwerp dat we in een later stadium in detail kunnen gaan bekijken, maar momenteel ligt de focus op het basisproces rondom ziekteregistratie.

 

Wat we wel op de planning hebben staan is het versturen van een (push)melding naar de medewerker indien deze ziek- of beter gemeld is door de leidinggevende. Zou dit ook al een toegevoegde waarde hebben? Zo weet je als medewerker natuurlijk in ieder geval dat je ziek- of beter gemeld bent door je leidinggevende en kun je contact opnemen als dit onterecht gedaan is.

Anneke Petersen
CHAMPION *
door Anneke Petersen

De push melding zou zeker een goede toevoeging zijn. Het is maar dat de medewerker zelf ook enige controle kan uitvoeren op het feit of de leidinggevende het werk heeft gedaan. Zou dit ook gelden voor de aanpassing in deelherstel?

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB

Deelherstel kan daar ook in meegenomen worden ja. Het enige waar we een beetje voor moeten waken is de hoeveelheid berichten. Ik kan me zomaar voorstellen dat als er een volledig reintegratieplan is en de leidinggevende dat in 1x invoerd in de App het vervelend is voor de medewerker om 3 meldingen achter elkaar te krijgen.

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

Een push melding zou fijn zijn,daarbij kan de medewerker het altijd checken door naar zijn verlofkaart in HRSS te gaan, zolang deze medewerker op ziek staat is het daar namelijk ook zichtbaar. 😉

Anneke Petersen
CHAMPION *
door Anneke Petersen

Wij werken niet met de verlofkaart @marjavanderkolk dus voor ons is dat helaas geen optie.

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Ingepland

We gaan beginnen met het onderzoek en bouwen van deze functionaliteit. Dit is ook dan direct de eerste stap richting herstel & ziekmelden door de medewerker zelf.

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Deze functionaliteit is sinds vandaag beschikbaar. Initieel kan de medewerker nu al zien of hij/zij ziekgemeld is. In de aankomende weken voegen we hier de andere gevraagde functionaliteiten nog aan toe (ziektedetails & historie).

 

Zie: https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-APP/Inzicht-in-eigen-verzuim/ba-p/595859