Mijn Communities
Help
marjavanderkolk
CHAMPION ***

Controle inbouwen op CAO

door marjavanderkolk (Bijgewerkt ‎18-10-2023 09:26 door Maarten VB VISMA )
Status: Bekend probleem

Goedemorgen

Wij willen met de app gaan werken voor de declaraties. Wij zijn een organisatie met 3 CAO's te weten Jeugdzorg, GGZ en Soc. Work. Nu hebben de CAO's verschillende vergoedingen voor reiskosten en andere kosten. Is het mogelijk om een controle in te bouwen voor de CAO regeling?

Dus dat eerst wordt gekeken heb je wel de juiste CAO om dit te kunnen declareren zodat de juiste km vergoeding wordt toegekend? Nu is de keuze voor filtering alle dienstverbanden of arbeidsrelatie, het zou handig zijn als hier ook CAO aan toegevoegd kan worden. 

 

marjavanderkolk_0-1680686022638.png

Gr. Marja

7 Opmerkingen
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@marjavanderkolk, wij zouden eerder op basis van opdrachtgevernummer een schifting willen maken. Of valt bij jullie iedereen onder dezelfde werkgever? 

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Lieke Sterk Huis, wij werken met 1 opdrachtgevernummer maar wel met 3 instelling nummers. 😉

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@marjavanderkolk, misschien dat dan voor anderen de combi opdrachtgevernummer + instellingsnummer een mogelijkheid is om toe te voegen. 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@marjavanderkolk en @Lieke Sterk Huis Ook bij ons een grote wens om meer differentiatiemogelijkheden te hebben op opdrachtgevernummer en instellingsnummer binnen de configuratie van de declaraties (onkosten, dienstreizen en gewerkte dagen). We hebben dit al vaak aangekaart bij Visma, maar tot nu toe zijn alleen op autorisatieniveau wat meer mogelijkheden ingebouwd (selecteren op OE, op rollen of combinatie daarvan). Echter, op declaratieniveau hebben we daar niets aan, omdat onze Youforceomgevingen dezelfde arbeidsrelaties hanteren voor de verschillende opdrachtgevernummers / instellingsnummers.

Nu kunnen wij alleen zelf gebruik maken van de app. Klant 1 (zelfde Youforce, andere opdrachtgever) en Klant 2 (andere Youforce, verschillende instellingen) kunnen we de app niet aanbieden door de beperkte differentiatiemogelijkheden. Dat is jammer, want onze eigen medewerkers zijn enthousiast over de app. Dat gemak gunnen we onze klanten ook.

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Bekend probleem

hi @marjavanderkolk helder idee!

 

We zien in de reacties (en ook andere ideeen van bijv. Lieke) dat er een behoorlijke verscheidenheid is aan attributen waarop verbijzonderd zou kunnen worden; CAO, Opdrachtgever, Instelling, OE, etc.

Als we de verbijzondering gaan aanpakken dan doen we dat wat mij betreft met behulp van een nieuwe rubriek op dienstverband-niveau. Jij zou die rubriek waarschijnlijk gebruiken voor de CAO-differentiatie, terwijl Lieke die zal gebruiken voor Opdrachtgever. En sommige klanten zullen een samenvoeging van allerlei zaken gebruiken.

Er staat geen concreet item op de backlog, maar hoop dat ik tegen het eind van het jaar een selectie van de beste ideeen aan jullie kan voorleggen om samen de vervolgstappen voor declaraties te bepalen.

HMogezomp1
CONTRIBUTOR ***
door HMogezomp1

@Bastiaan Friederichs Alle genoemde items: opdrachtgever, instelling, OE, soort arbeidsrelatie en functie zouden naar mijn idee een standaard verbijzondering moeten zijn binnen de Youforce App. Daarnaast kan het denk ik handig zijn om 1 of meerdere dienstverband rubrieken te hebben, waar je als klant zelf kunt bepalen welke verbijzondering je wilt maken.

Je stelt nu dat 1 dienstverband rubriek genoeg zou zijn en dat je deze als klant zelf kunt bepalen. Maar ik vind 1 verbijzonderingsmogelijkheid te weinig. Zeker als je al meerdere opdrachtgevers en instellingen in 1 database hebt staan. 

 

door Bas Menken - Gemeente Leiden

@Bastiaan Friederichs 

De genoemde optie met een rubriek op dienstverband niveau zou voor ons de perfecte oplossing zijn. Zo kunnen we zelf bepalen wie we wel en niet blokkeren. Is dit ook iets wat voor gewerkte dagen/reisdagen module zou kunnen?

Dat we medewerkers niet op persoonsniveau kunnen blokkeren is voor ons een van de redenen om nog geen gebruik te maken van deze module.