Mijn Communities
Help
Marcel Bouman
CHAMPION **

Declaraties die retour gestuurd worden een kenmerk geven

door Marcel Bouman
Status: Niet ingepland

Het gebeurt geregeld dat een leidinggevende een declaratie die door de salarisadministratie retour is gestuurd zonder aanpassingen weer goedkeurt. Dit komt omdat bij de bulkgoedkeuring niet zichtbaar is dat het een retourzending betreft, en een leidinggevende in de praktijk vaak zonder de inhoud en historie te bekijken de declaratie weer goedkeurt door middel van het aanvinken. Er ontstaat dan een  situatie van heen-en-weer zenden  tussen leidinggevende en salarisadministratie.

 

Deze declaratie is retour gestuurd:

MarcelBouman_0-1679564257161.png

 

Dit ziet een leidinggevende in de takenlijst:

MarcelBouman_1-1679564319075.png

Zoals je ziet is op de tweede regel niet zichtbaar dat het een retourzending betreft. Kan hier een label oid aan gehangen worden. Zoiets bijvoorbeeld: 

MarcelBouman_2-1679564779976.png

Dit label wordt al gebruikt bij declaraties van kilometers met retourreis, maar zou dan bijvoorbeeld in het rood kunnen worden weergegeven bij de betreffende declaratie in de lijst?

6 Opmerkingen
Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

Goed idee, ik sluit mij hier graag bij aan. ook wij lopen hier tegen aan vooral als bijlagen e.d. moeten worden toegevoegd

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland

hi @Marcel Bouman duidelijk idee en al behoorlijk wat stemmen!

Heb momenteel geen wijzigingen gepland, maar hoop tegen het eind van het jaar een verkorte lijst met goede ideeen te kunnen voorleggen aan de klanten zodat we de volgende stappen met declaraties concreet maken.

door Bastiaan Friederichs

Aanvulling van @marjavanderkolk 

In HRSS moet je verplicht een memo invullen waarom teruggestuurd, die opent dan automatisch waardoor je de informatie ziet waarom iets teruggestuurd is. Met de app zie je dit alleen als je de aanvraag opent, maar leidinggevende openen niet de aanvraag, zij vinken het gewoon af voor goedgekeurd. Mogelijk kunnen jullie hier iets aan doen door een melding in het overzicht te geven zodat meteen herkenbaar is dat de aanvraag al eerder is ingediend en retour is gestuurd. Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.

Anneke Broeders
CONTRIBUTOR ***
door Anneke Broeders

Goed idee!

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Bastiaan Friederichs het zou fijn zijn als hier iets aan gedaan kan worden, door middel van een kleurtje, vlaggetje of stip of iets in die trent omdat het nu vaak gebeurd dat declaraties soms 5 x heen en weer gaan.

Leidinggevende openen namelijk niet de hele declaratie.

Of kun je instellen dat als de declaratie retour is gezonden dan de aanvraag verplicht geopende moet worden, dus dat ze die dan niet in bulk kunnen goedkeuren? 

Guay
CONTRIBUTOR ***
door Guay

Het zou inderdaad handig zijn. Ik vind pas na 1 jaar bekijken mbt aanpassingen wel heel ver weg. Hoe het nu gaat in de app is echt niet efficient.