Mijn Communities
Help
Jelle JHF
CONTRIBUTOR ***

Enkele reis bij gewerkte dagen

door Jelle JHF (Bijgewerkt ‎06-12-2022 14:07 door Jelle JHF )
Status: Alternatief aanwezig

Bij ons werken ambulante hulpverleners. Die beginnen vaak op kantoor en gaan daarna bij clienten thuis op bezoek. In dat geval hebben ze niet een retour woonwerk verkeer. Ze hebben dan een enkele reis woonwerkverkeer, gevolgd door dienstreizen declaraties. Want ze gaan niet eerst terug naar kantoor en daarna pas naar huis. Daarom hier bij het verzoek om een enkele reis mogelijk te maken. De enkele reis is al jaren mogelijk via HR Self Service op een exceldeclaratie.

8 Opmerkingen
Jeroen Baaij
CONTRIBUTOR *
door Jeroen Baaij

Vanuit Waterschapsbedrijf Limburg is het noodzakelijk dat bij de optie Kantoor je ook kunt opgeven dat er een enkele reis is geweest. Wellicht dat dit een onderdeel kan worden bij de declaraties kilometers en dat op die manier opgelost kan worden. Ik sluit mij daarom ook helemaal aan bij het eerder aangegeven vraagstuk van Jelle JHF. 

 

Thoscka Laurens
CONTRIBUTOR *
door Thoscka Laurens

Soms bestaat je werkdag uit een woonwerk verplaatsing en een dienstreis. 

BV. Van huis naar kantoor--> van kantoor naar een locatie en hierna naar huis

Hierdoor moet je ook een enkele woonwerk verplaatsing kunnen opgeven:-)

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: In onderzoek

Ik heb het idee gezien en ga het bespreken met een aantal collega's.
Zal hier een update geven zodra we een conclusie hebben

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

hi @Jelle JHF, ik heb op dit moment geen concrete plannen voor aanpassingen in Gewerkte dagen.

Als alternatief kun je naast de dienstreis die je zelf al hebt genoemd, nog een (kilometer-)categorie aanmaken en die conform jullie regels verwerken. Inmiddels kun je ook de afstand splitsen zodat je ook een maximering eenvoudig kunt implementeren (zie  dit nieuwsbericht: https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-APP/Splitsen-van-kilometer-declaraties-beschikbaar/ba...)

In dit geval registreert dan geen "enkeltje woon-werk" in Gewerkte dagen, maar maakt een extra KM-declaratie aan van het huisadres naar de werklocatie. 

BastiaanFriederichs_0-1671471405595.png

 

Jelle JHF
CONTRIBUTOR ***
door Jelle JHF (Bijgewerkt ‎04-01-2023 12:46 door Jelle JHF )

@Bastiaan Friederichs 
Ik ben de handleiding aan het maken voor km declaratie. Het valt me op dat als je woonwerkverkeer aftrekt, dat hij altijd het max aantal kms pakt. In het onderstaande voorbeeld is de uitkomst negatief, dus kan je niet indienen. Wij zijn gewend bij HRSS dat hij alleen de gereisde kilometers aftrekt. Voor ons is dit een beperking. Kan hier iets aan gedaan worden?

 

Een standaard situatie bij onze ambulante hulpverleners: werkdag op kantoor; van kantoor naar client en weer terug naar kantoor; daarna naar huis. In de huidige situatie, kan de woonwerk alleen afgetrokken worden als er gelijk of meer km gedeclareerd worden dan het woonwerkverkeer.

 

Bij gewerkte dagen kan je geen enkele reis opgeven, wat dit probleem zou oplossen.

JelleJHF_0-1672832660583.png

 

Jelle JHF
CONTRIBUTOR ***
door Jelle JHF

@Bastiaan Friederichs 

 

Hierbij een stuk uit onze regeling reiskosten en thuiswerkvergoeding, gebaseerd op de COA jeugdzorg. Dit voorbeeld komt vaak bij ons voor:

De werknemer reist van woonadres naar standplaats (50 km). Daarna van standplaats naar externe afspraak (40 km) en daarna van externe afspraak naar zijn woonadres (30 km).

De werknemer ontvangt die dag:

· € Woonwerk tarief per kilometer woon-werkverkeer vergoeding voor de eerste 50 km.

· € Dienstreizentarief per kilometer dienstreis vergoeding voor de 40 km naar de externe afspraak

· € Dienstreizentarief per kilometer woon-werkverkeer voor de reis van externe afspraak naar woonadres.

 

Op dit moment kunnen wij dit niet goed wegzetten met behulp van de Youforce app.

Jelle JHF
CONTRIBUTOR ***
door Jelle JHF

@Anonymous Helaas hebben wij door het enkele reisverhaal, de woonwerk kilometers functie uit gewerkte dagen gehaald. Dit word nu geboekt als kilometer declaratie. Hierbij is een aanvullende wens:

 

Hierbij wil ik een wens indienen voor aanpassing bij de gewerkte dagen.
Ik zou het mooi vinden als ik de gewenste dagen open dat ik kan zien bij de dagen waarop ik niet thuiswerk of ik op die dag al een woon-werkverkeer of dienstreis declaratie heb ingevuld.

Jelle JHF
CONTRIBUTOR ***
door Jelle JHF