Mijn Communities
Help
Sylvia van Horick
CONTRIBUTOR ***

Feestdagen een aparte kleur geven

door Sylvia van Horick
Status: Realisatie waarschijnlijk

Het zou overzichtelijk zijn wanneer feestdagen een aparte kleur krijgen in de kalender zodat werknemers er alert op zijn wanneer zij reisbewegingen op deze dagen aangeven. 

19 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Hoi @Sylvia van Horick

Ik zie gelijkenissen met een ander idee, namelijk https://community.visma.com/t5/Ideeen-Youforce-APP/Integratie-maken-tussen-verlof-en-verzuim-met-gew...

 

Kan me heel goed voorstellen dat het handig is om de feestdagen te tonen in de kalender ter bewustwording.

Ik neem aan dat je de feestdagen hebt ingericht in Beaufort?

Sylvia van Horick
CONTRIBUTOR ***
door Sylvia van Horick

@Bastiaan Friederichsals je bedoelt, de feestdagen kalender bij het tabje tabellen verlofadministratie, ja die hebben wij gevuld. Hoe kunnen we dit vertalen naar de Youforce App, zodat werknemers erop geattendeerd worden dat zij reisdagen declareren op een feestdag? Meer als een waarschuwing kan het niet.

Ingeborg Ebbers
CONTRIBUTOR ***
door Ingeborg Ebbers

@Bastiaan Friederichs  Wij hebben dezelfde wens. Graag met een kleurtje of een streepje onder de datum aangeven dat het om een feestdag gaat zodat de medewerker erop geattendeerd wordt dat er 'iets anders is aan deze dag'. Het mooiste zou zijn dat er een pop-up verschijnt met de benodigde info (feestdag). 

Inez Viallé
CONTRIBUTOR ***
door Inez Viallé

Ook zou het mooi zijn als feestdagen ingetrokken kunnen worden en op een andere dag opgenomen kunnen worden.

Denk hierbij aan de diversiteitsverloven uit de cao

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Deze wens is bij ons met stip gestegen!

Via beheer kun je een maand van declaratie controleren en dan specifiek ook een dag... zo zagen wij dat er in mei meer dan 100 medewerkers per abuis op 5 mei / hemelvaart een gereisde of gewerkte dag hebben opgegeven. 

Wij corrigeren dit allemaal, is heel veel werk.

Dus graag een eenvoudige wijze, eventueel gewoon iets in de app waarop we dagen kunnen markeren. 

MoniqueT
CONTRIBUTOR ***
door MoniqueT

Eens met opmerking van @Ellie van der Heide. Ook hier heel veel handmatige correcties op de feestdagen in april en mei. Graag een oplossing voor de volgende feestdag in december.

carolien boon
CONTRIBUTOR ***
door carolien boon

Bij controle gebleken dat we veel medewerkers hebben die een feestdag hebben gedeclareerd! helaas, dus ik hoor graag hoe het staat met dit idee:)

 

 

door Bastiaan Friederichs

Hi @carolien boon, de status is ongewijzigd. Als onderdeel van verlof in de Youforce app en desktop maken we wel stappen in het synchroniseren van verlofdata (waaronder de feestdagen en bedrijfsverlofkalender)...

Misschien een goed moment voor wat wedervragen zodat de verwachting duidelijker krijgen.

 

  1. Betreft zowel bedrijfsverlof als feestdagen? (m.a.w. als een dag voorkomt in 1 van beide tabellen wordt deze meegenomen)

  2. Willen jullie de invoer blokkeren op deze dagen?
    Of alleen signaleren?
carolien boon
CONTRIBUTOR ***
door carolien boon

@Bastiaan Friederichs ,

 

1) klopt wij vullen de bedrijfsverlofkalender

2) Nee, wat mij betreft alleen signaleren door kleur, signaal o.i.d. 

zo eventueel ook voor de weekenddagen?

 

 

 

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

@Bastiaan Friederichs  de feestdagen naderen - is dit dan gerealiseerd? 

door Bastiaan Friederichs

@Ellie van der Heide helemaal je berichtje gemist...

Nee, we hebben dit voor de opkomende feestdagen-periode nog niet gerealiseerd.
Het team is nog bezig om de declaratie-data te ontsluiten in Youforce Reporting en daarna moeten we verlof verder uitbouwen om ook de feestdagen- en bedrijfsverlof-kalender op te halen...

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk
 
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Bastiaan Friederichs, kun je een verwachting hiervan aangeven? Het zou mooi zijn als dit gerealiseerd is voor de zomervakantie. Dus dan hebben jullie nog 5 maanden 😉 Liefst natuurlijk al eerder 😀 

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

@Lieke Sterk Huis  en @Bastiaan Friederichs 't liefst voor de eerste feestdag dit jaar toch 🐣 pasen.... 😃

carolien boon
CONTRIBUTOR ***
door carolien boon

@Bastiaan Friederichs , wij wachten ook met smart op deze aanpassing;)

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

@Bastiaan Friederichs  Misschien is de uiteindelijke oplossing die je hiervoor voor ogen hebt erg ingewikkeld om in te bouwen (verlof conform regeling  organisatie) en is een tussenstap voor ons allemaal zeer werkbaar: de officiële feestdagen in Nederland uniform aangeven in de app bij iedereen. (Eventueel nog aan of uit te zetten door beheerder). https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/vraag-en-antwoord/officiele-fees...
Met de uitleg (notificatie als je die dag selecteert) dat de officiële Nederlandse feestdagen gemarkeerd zijn - dat dit kan afwijken van hetgeen in de CAO / personeelshandboek is opgenomen. 

Dit zou voor ons al een enorme verbetering zijn. 

carolien boon
CONTRIBUTOR ***
door carolien boon

@Bastiaan Friederichs , kan je aangeven of jullie deze aanpassing voor de aankomende feestdagen verwachten?

 

Zo niet, dan gaan wij dit namelijk binnenkort in het HR nieuws meenemen. Aangezien dit een veelgemaakte fout is:)

 

IK hoor het graag! dankjewel.

door Bastiaan Friederichs

hi @carolien boon, we zitten diep in Verlof op dit moment dus het is zeker een goed idee om dit op nemen in jullie nieuwsbrief als een "Waar moet ik aan denken?!"

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

@Bastiaan Friederichs wil je nog eens kijken naar de door mij voorgestelde tussenstap? Dat zou een mogelijk een quick win kunnen zijn voor heel veel van de klanten waarmee 95% van de feestdagen al getackeld is.