Mijn Communities
Help
John Muijs
CONTRIBUTOR ***

Integratie maken tussen verlof en verzuim met gewerkte uren

door John Muijs (Bijgewerkt ‎18-10-2023 09:24 door Maarten VB VISMA )
Status: Realisatie waarschijnlijk

Ter controle zou het fijn zijn dat een medewerker bij het aangeven van zijn gewerkte uren een melding krijgt wanneer aangemelde dagen samenvallen met verlof of verzuim. 

 

6 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk
 
door Bastiaan Friederichs

Hi @John Muijs 

Lijkt me inderdaad een goede toevoeging om ervoor te zorgen dat de medewerker zo min mogelijk fouten maakt.

De teams die zich bezig houden met Ziekte en Verlof hebben momenteel wat andere prioriteiten. 
Heb al bij ze gemeld dat ik daarna graag een interface krijg om deze gegevens op te halen zodat we de medewerker kunnen waarschuwen als ze een dag selecteren waar ziekte of verlof op geboekt staat

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Bastiaan Friederichs

Bij ziekte lijkt mij vreemd, want tijdens ziekte bouw je verlof op dus je moet ook tijdens ziekte verlof op kunnen nemen, uitzonderingen zijn daarop uiteraard als iemand met 2 gebroken benen in het ziekenhuis ligt kan hij niet echt genieten van vakantie maar in veel gevallen kan wel gewoon vakantie opgenomen omdat het het reintegratietraject niet in de weg staat. Misschien toch nog een klein aandachtspuntje 😉

John Muijs
CONTRIBUTOR ***
door John Muijs

Fijn Bastiaan dat jullie dit gaan oppakken. 

Groet John

door Bastiaan Friederichs

@marjavanderkolk ik heb het idee bekeken vanuit de functionaliteit Gewerkte dagen.

BastiaanFriederichs_0-1649917622778.png

Dus de medewerker waarschuwen als hij/zij een dag aanmerkt alszijnde Thuis of Werk en er op die dag ook Ziekte of Verlof bekend is...

Veel meer dan waarschuwen kunnen we ook niet doen aangezien je best maar een deel van een dag ziek kunt zijn of verlof hebt opgenomen. 

 

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Bastiaan Friederichs, hoe staat het met dit idee? En kan dit dan ook terugkomen in de rapportage zodat het direct gecontroleerd kan worden?  

Binnen Self Service ken ik het fenomeen dat je een melding ontvangt bij het aanvragen van verlof dat er een ziekmelding is.