Mijn Communities
Help
Sylvia Schilt
CHAMPION *

Kilometers declareren samen met de parkeerkosten

door Sylvia Schilt (Bijgewerkt ‎18-10-2023 09:17 door Maarten VB VISMA )
Status: Afgewezen

Wij zouden het fijn vinden als bij een declaratie voor kilometers ook direct bijv. de parkeerkosten kunt declareren. Nu zijn dit 2 declaraties, met ook nog een verschillend 'tabje', nl. Kilometers en Onkosten.

4 Opmerkingen
Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide (Bijgewerkt ‎07-04-2023 07:12 door Ellie van der Heide )

Op zich maakt t denk ik niet uit dat je twee handelingen moet doen - maar het onderscheid via de twee tabs kilometers en onkosten zou inderdaad prima achterwege kunnen blijven. Daar moet een werknemer nu over nadenken.
WENS Als er geclusterd Jan worden binnen 1 tab zou dat voor ons ook een betere oplossing zijn. Gea heeft daar eerder ook wensen over aangegeven. 

NB ook  bij het beheer deel is de splitsing in 2 tabs iets wat extra handelingen geeft. 2 exports bijvoorbeeld ipv 1 als je mutaties in rapport wil. 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Afgewezen

hi @Sylvia Schilt jouw oorspronkelijke idee, het direct de parkeerkosten kunnen declareren, zullen we niet implementeren.
Ik zie daar weinig toegevoegde waarde en het is best een grote wijziging; het betreft immers 2 categorieeen die ieder hun eigen inrichting kennen, bijv. het proces qua goedkeuring.

Ellie en Gea reageren vanuit het verbeteren van de efficiency, dat begrijp ik.
Op het moment dat we aanpassingen doen zullen we altijd proberen die opmerkingen mee te nemen.

Maurice van de Pol
CHAMPION *
door Maurice van de Pol

@Bastiaan Friederichs Je schrijft "Ik zie daar weinig toegevoegde waarde". Ik vind deze reactie zeer teleurstellend aangezien iedere gebruiker/salarisadministrateur weet dat er een fiscale relatie bestaat tussen een kilometerdeclaratie en parkeerkosten. De fiscus stelt namelijk dat met de (maximale) kilometervergoeding geacht wordt de parkeerkosten mee gedekt te zijn. Met andere woorden: Als kilometers gedeclareerd worden dan zijn de parkeerkosten belast. Worden er geen kilometers gedeclarereerd dan zijn de parkeerkosten onbelast. Het is dus absoluut van toegevoegde waarde dat het declareren van kilometers en parkeerkosten samen kan.