Mijn Communities
Help
CharlotteVijver
CONTRIBUTOR **

Meerdere werkplekken voor woon- werkverkeer

door CharlotteVijver (Bijgewerkt ‎18-10-2023 09:10 door Maarten VB VISMA )
Status: Niet ingepland

Wij kunnen nu niet de app gebruiken omdat wij meerdere werkplekken hebben. Kunnen jullie ervoor zorgen dat er hierin ook een keuze gemaakt kan worden waar je werkt. 

Thuis

werkplek 1

werkplek 2

werkplek 3

enz

11 Opmerkingen
joostma1
CONTRIBUTOR **
door joostma1

Wij zitten met hetzelfde probleem.

Misschien nog een kleine toevoeging. Dat ingesteld kan worden per medewerker wat de voorkeurlocatie is, zodat het gebruiksgemak voor de medewerkers omhoog gaat.

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

Geweldig idee en ook al eerder aangegeven. Kleine toevoeging nog. Het zou helemaal compleet zijn als je ook ziet voor welke werklocatie je kiest. Dus dat vanuit Beaufort het zichtbaar is om welke standplaats het gaat en dat er een koppeling hierin is.

door Bastiaan Friederichs (Bijgewerkt ‎27-03-2023 12:27 door Bastiaan Friederichs VISMA )

hi @CharlotteVijver, en anderen, in grote lijnen begrijp ik het idee. Maar toch wat aanvullende vragen;

 

  1. Met een werkplek bedoelen we een locatie met adres, correct?

  2. We hebben het over een Woon-Werk reisbeweging?
    Dus Huis -> Werklocatie 1 -> Huis, of Huis -> Werklocatie 2 -> Huis?
    En niet Huis -> Werklocatie 1 -> Werklocatie 2 -> Werklocatie 3 -> Huis?

  3. Welk deel van de medewerkers werkt op meerdere locaties?
    en welk deel van deze populatie werkt het merendeel van de tijd op 1 van deze locaties?

  4. Hoe kan deze module weten welke locaties (met bijbehorende adres) zijn gekoppeld aan een medewerker?
    (meer specifiek nog; gekoppeld aan het dienstverband?)

  5. De vergoeding is per werklocatie hetzelfde?

 

Vragen 3 en 4 zijn de meest relevante denk ik, heel benieuwd naar de antwoorden!

Marjo Jeurissen
CONTRIBUTOR **
door Marjo Jeurissen

@Bastiaan Friederichs 

1. correct

2. woon-werk beweging, geen dienstreis.Dus Huis -> Werklocatie 1 -> Huis, of Huis -> Werklocatie 2 -> Huis?

3. beperkt aantal medewerkers bij HaDM

4. door 2 verschillende woonwerk km (P00372-Gemal) te registeren in HR Core met locatie (eigen rubriek in HR Core-Selfservice)

5. vergoeding blijft de fiscale vergoeding woon-werk (Gemal)

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

@Bastiaan Friederichs bij 3 bij ons geldt dit ook voor een aantal werknemers die zowel op het stadhuis als op de 2e (hoofd)locatie werken of de werknemers die gedetacheerd zijn naar Welzijn en altijd op verschillende werklocaties starten. 

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Bastiaan Friederichs, hierbij de antwoorden op vraag 3 en 4.

Zeker 250 medewerkers geldt dat zij op 2 of zelfs 3 werklocaties werken. Als dit LIVE gaat, dan wil ik het net als @Marjo Jeurissen in HR Core dit toevoegen als eigen rubriek met de reisafstand en de naam van standplaats/werklocatie erbij. Op deze manier is dit altijd terug te vinden en gerelateerd aan medewerkers. Hierin zou het fijn zijn als de App de naam van de werklocatie overneemt uit HR Core.

Voorbeeld: Werklocatie Goirle, Werklocatie Teteringen en niet werklocatie 1, werklocatie 2.

joostma1
CONTRIBUTOR **
door joostma1

@Bastiaan Friederichs hierbij onze antwoorden

1: Locatie met adres/postcode.

 

2: Correct.

 

3: Naar schatting zo'n 25% van de collega's die dit op regelmatige basis doen en zo'n 75% die dit sporadisch doet.

 

4: Wij hebben 6 werklocaties gedefinieerd en die zouden opgenomen kunnen worden in een tabel in BO4. Waarbij we per werknemer aan kunnen geven welke locatie de voorkeur heeft / als standaard ingesteld kan worden. Het zou dan fijn zijn als HRSS de vastgelegde waarde bij de werknemer oproept om deze als eerste te tonen in het formulier, waarbij wel de mogelijkheid moet zijn voor de werknemer om een van de andere werklocaties te selecteren.

Dan moet in HRSS wel een postcode gekoppeld kunnen worden aan de verschillende werklocaties, zodat de kilometers op basis daarvan berekend kunnen worden.

 

5: Reiskostenregeling is per werklocatie hetzelfde, bij ons heeft het de voorkeur dat het aantal kilometers automatisch worden berekend in HRSS (via de routecalculator) en dat we deze niet per werklocatie vastleggen in BO4.

CharlotteVijver
CONTRIBUTOR **
door CharlotteVijver

@Bastiaan Friederichs 

Sorry dat ik zo laat pas reageer.

1. correct

2. correct

3. Ik verwacht ook zo'n 25% van de collega's die dit op regelmatige basis doen en zo'n 75% sporatidisch.

4. Een keuzelijst van postcodes die wij kunnen invullen. Waar de medewerker dan kan kiezen die hij gebruikt op die dag.

5. vergoeding is 95% hetzelfde, wij hebben nog een paar uitzonderingen. Maar als het al goed te regelen is voor de 95%, ben ik blij. 

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland

Ondanks het feit dat ik op we op dit moment geen concreet roadmap-item hiervoor hebben opgenomen, begrijp ik het idee en vat ik het even samen.

Het gaat over Woon-werk (en dus de module Gewerkte dagen).
In plaats van 1 werklocatie, waarbij de fiscale reisafstand enkele reis is vastgelegd in rubriek P00372, zijn er medewerkers voor wie meerdere werklocaties ook worden gezien als "Werk". En er dus een keuze gemaakt moet worden - door de medewerker - welke locatie op een bepaalde dag is gebruikt.

  • Dit betreft meestal niet de gehele populatie medewerkers.

  • Jullie willen de aanvullende "fiscale reisafstanden woon-werk enkele reis" vastleggen bij het dienstverband (in HR Core Beaufort). Het is niet wenselijk/nodig om de daadwerkelijk adressen vast te leggen en bekend te maken bij het dienstverband en daarmee de afstand "realtime te laten berekenen"

  • De naam/omschrijving van de diverse afstanden moet inrichtbaar zijn, zodat deze herkenbaar is voor de medewerker
    (Hoofdkantoor Amersfoort, Zorginstelling Venlo, etc.)

  • De vergoeding lijkt het voor het merendeel van de klanten hetzelfde te zijn, alleen de afstand verschilt dus per "locatie"
    (dit moeten we verder uitzoeken, aanvullende afstanden vastleggen bij het dienstverband zouden we ook kunnen gebruiken om onderscheid te maken tussen "Fiets" en "Auto" voor dezelfde locatie...)
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Bastiaan Friederichs, het gaat inderdaad vooral om de juiste berekening van de afstand woon-werkverkeer wegens diverse locaties en het dus ook voor medewerkers te vergemakkelijken om in te vullen. En natuurlijk het effect op de fiscale reisafstand woon-werkverkeer.  Wij zijn voornemens om 2 werklocaties in HR Core op te nemen hiervoor (op basis van de postcode als waarde en de naam van de werklocatie als omschrijving). Echter moet het wel mogelijk zijn om deze ook te gebruiken i.c.m. de Gewerkte dagen in de App.

 

En jouw laatste opmerking inzake het onderscheid tussen 'fiets' en 'auto' lijkt meer richting het correct registreren van de CO2-uitstoot. Dus dan zouden wij als organisatie hierin een combi willen als dat mogelijk is.

CharlotteVijver
CONTRIBUTOR **
door CharlotteVijver

@Bastiaan Friederichs Dit is inderdaad wat wij bedoelen. Het zou ook zeker mooi zijn als dit ook gaat werken met de CO2-uitstoot.