Mijn Communities
Help
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Na uitdiensttreding kunnen declareren na een aantal dagen

door Lieke Sterk Huis
Status: In onderzoek

Wij zien dat onze medewerkers nog ná hun laatste werkdag declaraties willen indienen van de laatste maand. Wij hadden in Self Service zelfs dat medewerkers nog 90 dagen later dit konden indienen. Echter voor de App zou 15 tot 30 dagen na uitdienstdatum wel wenselijk zijn.

4 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: In onderzoek
 
door Bastiaan Friederichs (Bijgewerkt ‎29-08-2022 14:10 door Bastiaan Friederichs VISMA )

hi @Lieke Sterk Huis, goed punt!

Heb nog even de gegevens van Self Service erbij gepakt en dit is zo'n beetje de samenvattig over de klanten heen (alleen Beaufort).

BastiaanFriederichs_0-1661774326201.png

 

Voor mijn gevoel is een selectie-mogelijkheid als

  • 1 week
  • 2 weken
  • 1 maand
  • 2 maanden
  • 3 maanden

Eenvoudiger dan puur het aantal (kalender-)dagen op te geven.

Maar vraag me of hoe jullie daar naar kijken...
Ook voor de mensen die kudos hebben gegeven; @Ellie van der Heide , @Marcel Bouman , @Jcorstens 
(Want wat zou je in dat geval verwachten als de einddatum van een dienstverband 31 januari is en er een termijn is gekozen van 1 maand?)

Jullie weten dat als er meerdere dienstverbanden actief zijn, we dat als volgt tonen

BastiaanFriederichs_0-1661774820237.png


Indien er een einddatum bekend is, wordt deze gepresenteerd (had alleen deze zonder einddatum)...
Doen we niks extra, dan ziet de medewerker daar - in het geval van dit idee - dus een einddatum in het verleden




Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Bastiaan Friederichs, voor ons zou 2 maanden ideaal zijn. Ik heb nog even overleg gehad met mijn collega van de salarisadministratie.

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@Bastiaan Friederichs ik vind jouw idee van deze mogelijkheden op zich goed:

  • 1 week
  • 2 weken
  • 1 maand
  • 2 maanden
  • 3 maanden

Dit is erg duidelijk. En veel duidelijker dan een periode van bijvoorbeeld 30 dagen waarbij je bij een laatste werkdag op 31 januari tot en met 2 maart declaraties kunt indienen (en in schrikkeljaren tot en met 1 maart).

Ik verwacht dat wij dan zouden kiezen voor 1 maand ná uitdiensttreding. Dat is namelijk ook de periode die we aanhouden voor het Youforce-account.