Mijn Communities
Help
Sylvia Schilt
CHAMPION *

Ongeval schuld derde registreren van de Youforce app

door Sylvia Schilt (Bijgewerkt ‎17-02-2023 06:44 door Maarten VB VISMA )
Status: Gerealiseerd

Het is in de YF app niet mogelijk om ongeval schuld derde te registeren. Dit is wel een hele sterke wens die er binnen onze organisatie is. Het liefst willen we dit met een aparte code kunnen registeren. In Self Service hebben we het formulier zodanig ingericht dat uit het formulier al blijkt of het ongeval schuld derde is, waardoor direct acties in gang gezet worden. Als we de app vrijgeven voor het ziekmelden moeten we dus vermelden dat ongeval schuld derde niet kan (en overige ongevallen trouwens ook niet). Een workaround is eventueel een mailnotificatie (waar al een idea van is) voor deze situatie, maar mooier is dat het direct in de melding al zichtbaar is.

9 Opmerkingen
karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Helemaal mee eens. Voorstel om rubriek P01609 uit te breiden met een code voor Ongeval schuld derden wordt niet doorgevoerd door Raet. Wel wordt er gekeken naar rubriek P01610. 

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: In onderzoek
 
Peter Mekel
CONTRIBUTOR ***
door Peter Mekel

Dit is bij ons inderdaad ook een belangrijke voorwaarde.

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer

Wij zijn ook bezig met inventarisatie wat de verschillen zijn om te kijken of we op termijn over kunnen gaan op het verzuim onderdeel in de app. Bij deze inventarisatie is een van de onderdelen ook het ontbreken van 'ongeval schuld derden'.

Ik zie dat deze in januari 'in onderzoek' is gezet door @Maarten VB. Is hier al iets meer over bekend of dit toegevoegd gaat worden?

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Hallo @Esmiranda Vermeer ,

 

Bedankt voor de herinnering. Ik heb de status aangepast naar "Realisatie waarschijnlijk". We gaan dit implementeren, maar kijken momenteel eerst naar inzicht voor de medewerker en ziek & herstelmelden door de medewerker.

Indien het niet teveel werk is kan het zijn dat we het ergens tussendoor oppakken.

 

Met vriendelijke groet,

Maarten

Sylvia Schilt
CHAMPION *
door Sylvia Schilt

We zijn inmiddels weer 2 maanden verder sinds de status wijziging naar 'Realisatie waarschijnlijk'. Is er inmiddels een datum bekend waarop we kunnen verwachten dat het ongeval schuld derde ook in de app beschikbaar komt? 

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB

@Sylvia Schilt We begrijpen dat het vervelend is, maar het is voor ons heel moeilijk om hier een datum op te plakken. Zoals je weet zijn we druk bezig met SIVI verzuimberichten en daarnaast willen we ook de eerste stappen maken ziekteregistratie & herstelmelden door de medewerker zelf. We doen ons best om ideeen zoals deze er ergens tussendoor te doen, maar dat mag nooit ten koste gaan van de kwaliteit van de andere ontwikkelingen.

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

@MaartenV 

Eigenlijk is dit geen idee, maar een voorwaarde voor de werkgever om ongeval schuld derden ook via de app te kunnen vastleggen. Binnen Self Service kan je het wel afvangen, maar in de app niet mogelijk, dus gaan we hierop achteruit. Ik zou zeggen ontwikkel de app nu eerst goed voor de werkgever en kijk dan verder naar de ziekteregistratie & herstelmelden door de medewerker. 

 

Ik ben nog steeds van mening dat deze reden gewoon aan de tabel binnen Beaufort toegevoegd dient te worden, zodat deze ook automatisch in de app verschijnt, maar blijkbaar zit daar onder water een link met EDI-berichten is mij verteld. Lijkt mij gewoon toevoegen met dezelfde link naar EDI als Overige ongevallen en klaar. Of is dat te kort door de bocht:-)

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Deze functionaliteit is inmiddels beschikbaar in de Youforce app.

 

Zie https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-APP/Ongeval-schuld-door-derden/ba-p/596216 voor meer informatie.