Mijn Communities
Help
Anneke Petersen
CHAMPION *

Vanuit ziekmelding een e-mail kunnen sturen naar e-mailadres

door Anneke Petersen (Bijgewerkt ‎18-10-2023 09:19 door Maarten VB VISMA )
Status: Realisatie waarschijnlijk

De vraag komt of er vanuit de ziekmeldingsapp een e-mail verstuurd kan worden van de ziek- en of (gedeeltelijke) herstelmelding naar een te kiezen e-mailadres. Dit zou helpend zijn voor de roosteraar. Nu moet de leidinggevende via e-mail de roosteraar nog los informeren over de afwezigheid van de medewerker in het rooster.

17 Opmerkingen
Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: In onderzoek
 
debby1
CONTRIBUTOR **
door debby1

Vanuit onze organisatie ligt die wens er inderdaad ook en dat dit nu niet kan is een reden om dit onderdeel van de app nog niet te gebruiken. 

TvanOudenaarden
CHAMPION *
door TvanOudenaarden

Wij zouden ook graag een mail willen richting de roosteraar/planner. Bij ons ook een reden om nog niet ziek en hersteld te melden via de app.

Paul Wevers Consultancy
CONTRIBUTOR ***
door Paul Wevers Consultancy

Bij een wijziging in het verzuim% van een medewerker in een vangnetsituatie moet er een handmatige melding bij het UWV gedaan worden. Daarom sturen wij de verzuimadministratie een email vanuit het proces.

Sylvia Schilt
CHAMPION *
door Sylvia Schilt

Als er sprake is van een ongeval schuld derde, zouden we ook graag de mogelijkheid hebben om vanuit de ziekmelding een mail te kunnen versturen.

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Komt de mogelijkheid om een mail te versturen ook in het onderdeel declaraties? Waarbij de declaratie als pdf meegestuurd kan worden / cq de bijlage(n) ? 

door Bastiaan Friederichs

hi @Ellie van der Heide, nee. Voor het versturen van e-mails vanuit Declaraties hebben we geen plannen, laat staan met een bijlage. (Ik kan me ook niet herinneren dat ik dergelijke voorbeelden heb gezien toen ik naar de Self Service workflows heb gekeken, ter voorbereiding op de nieuwe declaratie-module)

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Dank voor je reactie Bastiaan, toevallig hebben we een vrij bijzondere situatie waarvoor we overwegen de app in te zetten. (Verantwoording fractiebudget) maar daarbij rees de vraag, hoe kunnen we eenvoudig de bijlagen inzichtelijk hebben bij een controle. Wij zagen daar geen oplossing anders dan stuk voor stuk de declaraties te openen (en dat kan een beoordelaar niet meer zelf) en zo kwamen we op het idee en deze vraag: kunnen we ze als bijlage laten versturen en dus opslaan. 

Sylvia Schilt
CHAMPION *
door Sylvia Schilt

Is er inmiddels meer bekend over mogelijkheden van het sturen van een e-mail vanuit de ziekmelding?

Binnen onze organisatie is het ook zeer wenselijk dat ongeval schuld derde direct kan worden gemeld in de ziekmelding.

We willen niet dat er onderscheid moet worden gemaakt welke meldingen in de app gedaan kunnen worden en welke in Self Service. 

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer

Wij zijn bezig met inventarisatie wat de verschillen zijn om te kijken of we op termijn over kunnen gaan op het verzuim onderdeel in de app. Bij deze inventarisatie is een van de onderdelen een automatische mailmogelijkheid.

In Self Service gebruiken we deze nu bij specifieke doelgroepen (P01110), bij medewerkers Wet Banen Afspraken (hiervoor hebben we een eigen veld gevuld met Ja) en bij specifieke redenen ziek (bedrijfsongeval, ongeval schuld derden, ziek tgv zwangerschap/bevalling en orgaandonatie).

 

Op 15 december zie ik dat er al om een update gevraagd is, maar hier is geen reactie op gekomen.

We zijn weer een aantal maanden verder. Is hier al iets meer over bekend of een mailnotificatie optie toegevoegd gaat worden?

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Deze functionaliteit willen we op termijn toevoegen aan de Youforce app. We gaan hier echter pas in detail naar kijken nadat ziek- & herstelmelden door de medewerker gerealiseerd is. 

IC206777
CONTRIBUTOR **
door IC206777

@Maarten VB wat is de status van het kunnen toevoegen van e-mailberichten aan ziekmeldingen via Ziekteverzuim + app?

Dit ivm de overgang naar Mijn Youforce per 1 december.

PJ Leenes
CONTRIBUTOR ***
door PJ Leenes

@Maarten VB ,

Kun je een update geven over de status van deze wens?

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB

@PJ Leenes en @IC206777 (excuses voor de late reactie ik heb dit bericht gemist zie ik)

De status blijft zoals ze was. We gaan deze wens in detail bekijken nadat ziek & herstelmelden door de medewerker beschikbaar is in de Youforce app.

 

Momenteel zijn we bezig met het onderzoek en de eerste prototypes van deze functionaliteit en we verwachten in Q1 2024 met de ontwikkeling hiervan te beginnen. Op dat moment zullen we in parelel beginnen aan het inventariseren van deze wens.

PJ Leenes
CONTRIBUTOR ***
door PJ Leenes

@Maarten VB 

Dank voor de update.

Zou je náást de email wens dan ook naar het volgende willen kijken svp.

Als de manager een ziekmelding in Self Service vastlegt dan heeft hij de mogelijkheid om aan te geven of dit langer dan 42 dagen (kan) gaan duren. Als hij hier "JA" vastlegt dan gaat er vanuit de workflow een email naar het Arbo secretariaat. Het Arbo secretariaat start dan versneld een bezoek bedrijfsarts op.

Het zou dus wenselijk zijn om in de App een soortgelijke optie in te bouwen die daarna dus die email genereert, in dit geval naar het secretariaat.

Dank en groet

PJ Leenes
CONTRIBUTOR ***
door PJ Leenes

@Maarten VB 

Dag Maarten,

We zijn inmiddels ruim 2 maanden verder, kun je een update geven over de wensen van;

1. Een email versturen vanuit de App

2. Mijn vraag omtrent de 42 dagen

Voor ons is het een showstopper om met Verzuim in de App te starten.

Vriendelijke groet,

Peter

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Maarten VB, even een toevoeging vanuit onze organisatie. Wij willen graag onze salarisadministratie op de hoogte brengen bij actie i.v.m. UWV en loondoorbetaling. Het gaat om de volgende zaken;

  1.  melding bij 'ziek tgv zwangerschap'
  2. melding bij zieke medewerker die van gedeeltelijk naar volledig arbeidsongeschikt gaat
  3. melding bij zieke medewerker die van volledig naar gedeeltelijk arbeidsongeschikt gaat

Deze meldingen mogen in de Inbox van Mijn Youforce komen of dat er een e-mailadres gekoppeld is aan deze meldingen.