Mijn Communities
Help
Nicoline Koene Vos
CONTRIBUTOR **

Vervanger instellen met datum in verleden (door beheerder)

door Nicoline Koene Vos (Bijgewerkt ‎10-02-2023 11:21 door Remco te Ronde VISMA )
Status: Alternatief aanwezig

Het is al mogelijk dat de beheerder een vervanger in de Youforce App instelt, bijv. bij plotselinge uitval van een leidinggevende door ziekte. Dat is top! Tegelijkertijd is het nu niet mogelijk om een vervanger met een datum in het verleden in te stellen. Er kan door de beheerder enkel de datum van vandaag als oudste optie worden gekozen. Dat is niet handig, want de vervangende leidinggevende ziet de declaraties niet die nog openstaan van vóór die datum. Is dit aan te passen, zodat ook een eerdere datum kan worden gekozen en de declaraties door de vervanger kunnen worden goedgekeurd? Of is dit op een andere manier op te lossen?

@Anonymous

3 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hoi @Nicoline Koene Vos,

 

Het zou inderdaad leuk zijn als je via 'vervanging' terug in de tijd kan reizen. Maar het is bewust dat je alleen vandaag of een datum in de toekomst kunt selecteren.

 

De ingestelde vervanger kan vanaf dat moment alles wat zijn/haar collega kon. Dus ook declaraties die al vóór de datum waren ingestuurd. Maar daar zit inderdaad wel één belangrijk 'weetje'. In de Handleiding Youforce app & desktop 'Declaraties' staat wat informatie beschrijven over het 'toewijzen van declaraties'. Dat gebeurt als de declaratie wordt ingediend. Maar als de declaratie langer (b.v. 3 dagen) open blijft staan wordt 's nachts opnieuw gezocht naar de manager en eventuele vervangers.

 

Het duurt voor 'langer openstaande' declaraties dus soms even voordat ze bij de 'vervanger' zichtbaar zijn. Als beheerder kan je dit proces wel versnellen. Op pagina 25 van de handleiding staat een voorbeeld hoe je als beheerder kunt kiezen voor 'opnieuw proberen'. 

Nicoline Koene Vos
CONTRIBUTOR **
door Nicoline Koene Vos

Hoi @Remco te Ronde  dank voor je antwoord; we gaan ermee aan de slag! Was handig geweest als de Servicedesk hiervan op de hoogte was geweest, want daar hebben we onze vraag eerst uitgezet.

door Remco te Ronde

Hoi @Nicoline Koene Vos,

 

Fijn dat je er mee aan de slag kunt. En heb even gekeken naar de vraag die je bij het ServiceCenter hebt gesteld. Gelukkig gaven zowel het ServiceCenter als ik hetzelfde antwoord. Een vervanger instellen met een datum in het verleden kan niet. 

 

Ik zal met mijn collega's nog even delen hoe het dan wel werkt met declaraties die al zijn ingediend vóórdat de vervanging actief werd. Dan zijn we allemaal weer op de hoogte.


Bedankt en een fijn weekend!