Mijn Communities
Help
Ellie van der Heide
CHAMPION **

Voorbeeld declaratie meerdere invoercodes nav verzoek in andere post

door Ellie van der Heide
Status: Afgewezen

Op verzoek van Remco in deze post: https://community.visma.com/t5/Forum-Youforce-APP/Gegevens-in-Beaufort-niet-meer-gelijk-aan-gegevens... hierbij een voorbeeld van een declaratie van een trouwambtenaar. Deze zouden wij heel graag via de app willen laten declareren zodat ze niet naar Youforce hoeven. (Declaratie doen is enige actie voor hen in Youforce). C9ACDF1E-5A1C-4100-B6CA-77F4D823606A.jpeg

3 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland

Hoi @Ellie van der Heide, dank voor de toelichting en moeite!

We hebben momenteel geen concrete plannen om declaraties in uren toe te voegen.
(in feite gaat dit voorbeeld nog verder; een soort "stuksdeclaratie" waar allerhande mutaties uit voortvloeien. Voor een hele specifieke doelgroep.)

Ik interpreteer de vraag van @Remco te Ronde als het juist verwerken van een declaratie (bedrag bijv.) in een netto- en bruto deel (meerdere invoercodes op dit moment).

In die situatie kan ik me voorstellen dat we mogelijk in Gemal iets kunnen aanpassen, vandaar de vraag om wat meer concrete voorbeelden.

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Okay, ik begrijp dat je dit een ander soort declaratie vindt, daarom dit voorbeeld van een onkosten declaratie overige personeelskosten waarbij door de verschillende keuzes die kunnen worden aangegeven verschillende rubrieken worden gevuld. 4E7F93E3-2042-48AC-8160-5BCCCC3FF6DA.pngE82CEB33-96ED-4E87-BB60-7FE2076AFFD5.jpeg

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Hoi @Ellie van der Heide ,

 

Vandaag hebben we nogmaals naar de twee voorbeelden gekeken die je hebt toegevoegd. Allereerst nogmaals bedankt voor de moeite die je hebt gestoken in het aanleveren van deze voorbeelden. 

 

In het voorbeeld zien we één Excel-declaratie formulier waarin je meerdere declaraties kwijt kan. In dit voorbeeld ''kraamkado'' en ''traktatie''. Een dergelijke functionaliteit zijn we niet van plan om te ontwikkelen in de Youforce app. Want in de Youforce app maakt een medewerker één foto van één bonnetje en herkent het systeem automatisch de datum en het bedrag. We vragen als volgt met regelmaat aan de medewerker ''hoe makkelijk was het voor u om deze declaratie in te dienen'. En de Manager krijgt af-en-toe een vergelijkbare vraag over goedkeuren.

 

 Screenshot_20220621-110754.jpg

 

Uit deze vragen weten we dat medewerkers als managers geven aan het proces makkelijk te vinden. Omdat we deze input van échte eindgebruikers zo belangrijk vinden zien we geen reden om dit aan te passen.

 

Note: in eerste instantie dachten we dat je het idee had geopperd omdat jullie organisatie bepaalde verblijfskosten gedeeltelijk bruto en gedeeltelijk netto vergoed. We kennen bijvoorbeeld gemeentes waarbij je voor een lunch bijvoorbeeld € 9,82 onbelast/netto uitbetaald en € 6,98 belast/bruto uitbetaald.  Waarbij je de medewerker alleen wil laten invoeren € 16,80 voor de lunch en dat de Youforce app of Gemal het splitst in 2 codes.

 

Mocht dat je wens zijn zou je dan die willen specificeren als nieuw idee met een voorbeeld declaratie zoals jullie dat gebruiken. Want het idee zoals hierboven weergeven over 'kraamkado'' en ''traktatie'' zal ik afsluiten en de status ''afgewezen'' geven.