Mijn Communities
Help
oscarwolbrink
CHAMPION *

Youforce app, declaraties --> beschikbaar maken van subcategorieën

door oscarwolbrink (Bijgewerkt ‎18-10-2023 09:12 door Maarten VB VISMA )
Status: Realisatie waarschijnlijk

Als we alle declaratie soorten beschikbaar willen stellen, via de app, krijg je een hele waslijst, wat niet handig is om via je mobiel door te scrollen.

Graag zie ik, dat je door kan klikken in subcategorieën.

bijv. declaratie Arbomiddelen

en dat je dan de keuze krijgt uit:

- Beeldschermbrillen

- Bril multifocaal

- Arbo voorziening overig

- Werkschoenen

 

11 Opmerkingen
HMogezomp1
CONTRIBUTOR ***
door HMogezomp1

Helemaal mee eens. Maar wellicht is de keuze voor welke categorieën je maakt, niet voor elke klant hetzelfde. In MijnYouforce kun je ook zelf de categorieën bepalen.

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

ik ben het wel eens met de opmerking van @HMogezomp1 dat de klant dan zelf de categorieën kan bepalen en bundelen.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@oscarwolbrink , @HMogezomp1 , @Lieke Sterk Huis , in de mogelijkheid van zelf te definiëren categorieën zie ik ook een oplossing voor 'mijn' beheersprobleem: Wensen om beheer categorieën overzichtelijk te hou... - Visma Community

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@oscarwolbrink dat zou op zich een mooie optie kunnen zijn, maar levert misschien ook weer onduidelijkheden op: weet een medewerker dat bijvoorbeeld een beeldschermbril onder de noemer "arbovoorzieningen" valt? Als dit in de naam van de categorie wordt genoemd kan direct de juiste optie worden gekozen. De oplossing die wij hebben gekozen is als volgt (de meest gebruikte categorie bovenaan, en aflopend naar de minder gebruikte categorieën)

MarcelBouman_0-1675756298845.png

Dit blijkt goed te werken en levert nauwelijks vragen op, maar dit heeft mogelijk ook te maken met het beperkt aantal categerieën die wij gebruiken.

oscarwolbrink
CHAMPION *
door oscarwolbrink

@Marcel Bouman 

ik snap dat je de meest gebruikte bovenaan zet, maar nu moet je alle declaraties onder elkaar hebben staan en met deze lijst is dat totaal niet handig op een mobiel.

Je hoeft dit niet te doen, maar wij vinden de lijst veel te groot en willen de optie van subcategorieën graag hiervoor gebruiken. Dat van arbo is een voorbeeld, wat bij ons al jaren zo genoemd wordt, maar het gaat hier niet om de naamstelling, maar om het gebruik kunnen maken van subcategorieën.

 

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@oscarwolbrink begrijp ik. De handigheid hiervan valt of staat ook met het aantal categorieën dat je aanbiedt; hoe meer categorieën, hoe meer je moet scrollen wat de overzichtelijkheid niet helpt.

 

Dus als ik jouw idee goed lees zou je het volgende willen (als voorbeeld)?:

nu:      declaratiesoort ONKOSTEN -> categorie ARBO-beeldschermbril

wens: declaratiesoort ONKOSTEN -> categorie ARBO -> subcategorie BEELDSCHERMBRIL

 

Lijkt me een mooi idee. ik zal het liken!

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Een goed idee. Gea had inderdaad vanuit de beheerderskant een soortgelijk idee aangemaakt.

Op het moment dat we weer een iteratie doen op Declaraties zal ik hier aan denken.

Uit interesse @Marcel Bouman, waarom niet 1 categorie voor "Thuiswerkplek"?

BastiaanFriederichs_0-1677850451386.png

 

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@Bastiaan Friederichs per onderdeel gelden hier maximumbedragen voor. Op deze manier kunnen we dit maximale bedrag inregelen en kan er niet méér dan dat worden gedeclareerd:

MarcelBouman_0-1678691178132.png

MarcelBouman_3-1678691272263.png

MarcelBouman_2-1678691235268.png

 

 

 

Misty
CONTRIBUTOR ***
door Misty

Eens met dit idee. 
Wij zijn aan het overdenken de app bij ons ook aan te zetten maar vanwege onze vele goedkeuringsslagen nu nog niet mogelijk.
Ook willen we wel alle declaratiesoorten mogelijk maken in de app voordat we deze optie aanzetten. 1 van de voorwaarde is dat het zoeken overzichtelijke wordt.

Het kan dus zijn zoals hierboven beschreven:

nu:      declaratiesoort ONKOSTEN -> categorie ARBO-beeldschermbril

wens: declaratiesoort ONKOSTEN -> categorie ARBO -> subcategorie BEELDSCHERMBRIL

of het 1e menu gewoon weglaten (onkosten/kilometers) en direct daar je subschermen geven.

Onze indeling nu is bijvoorbeeld als volgt:
Attentiebeleid
Buitenlandse dienstreis
Overige onkosten 
Studie & Ontwikkeling
Verblijfkosten Nederland
Verhuiskosten
Vervoerskosten Nederland

Die zouden we graag in het beginscherm weer gebruiken met daaronder de rubrieken die men daar nu ook in kan gebruiken.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

Misschien is het een idee om een zoekfunctie beschikbaar te maken in de app? Net als in Mijn Youforce. Volgens mij heb je dan als gebruiker geen subcategorieën meer nodig. Voor het beheer hebben we vooral subcategorieën nodig voor de verschillende gebruikers (werknemers, stagiairs, raadsleden, onze klant, etc.)

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman

ben het hier zeker mee eens. NU is het onoverzichtelijk. wat ik zou willen is dat je zoekwoorden bij een categorie in kan vullen. 

Bijvoorbeeld: "computerbril" en dat die dan de juiste categorie kiest (iets van ARBO kosten waar dan alles van de arbo onder valt)

 

op dit moment is het een groot scrollfeest wat het gebruiksgemak niet ten goede komt helaas