Mijn Communities
Help
oscarwolbrink
CHAMPION *

mdw die veel met eigen auto reizen, zelf aantal km laten invullen

door oscarwolbrink (Bijgewerkt ‎18-10-2023 09:30 door Maarten VB VISMA )
Status: Niet ingepland

mdw die op een dag meerdere ritten met de auto hebben gedaan, wil ik graag dat deze alle gereden km in 1x kunnen declareren ipv 1 rit per adres.

11 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs

@oscarwolbrink ik begrijp je nog niet helemaal goed genoeg denk ik.

Je kunt meerdere adressen in 1 rit opnemen:

BastiaanFriederichs_0-1678259323624.png


Wat bedoel je met "meerdere ritten op een dag"? 
Gaan de medewerkers er meerdere keren per dag erop uit? Dus een route A --> B --> A, op diezelfde dag A --> C --> A, etc.?



oscarwolbrink
CHAMPION *
door oscarwolbrink

@Bastiaan Friederichs 

ik weet dat je dit kan doen, maar dat is voor sommige beroepsgroepen (controleurs) geen doen om iedere keer adressen te gaan aanpassen. Dan zijn ze dagelijks een half uur administratie aan het bijhouden voor dit.

 

 

door Bastiaan Friederichs

Aha, die heb ik vaker in wat feedback van gebruikers langs zien komen...

Maar wat zou dan je suggestie zijn?

  • Geen "Route" maar gewoon datum en afstand?
    Is er geen bewijslast m.b.t. de gereden afstand? (hoe borgen jullie dat?)

  • Hoe denk je over de vermindering "Woon-werk"?

  • Hoe kunnen we deze medewerkers herkennen?
    (je weet dat er een verbijzondering is op arbeidsrelatie, maar is dat ook het kenmerk dat jullie gebruiken om "controleurs" te onderscheiden van de overige medewerkers?)

Je zou mij een heel groot plezier doen als je het oorspronkelijke idee iets kan herschrijven. Mogelijk is het dan ook beter herkenbaar voor andere klanten.

oscarwolbrink
CHAMPION *
door oscarwolbrink

@Bastiaan Friederichs dank voor je heldere toelichting!

Ik heb je vragen doorgezet naar de coördinator van de PSA. Als ik antwoorden heb, zal ik deze aan je doorzetten

 

Groet,

Oscar

 

 

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Wij denken wel met jouw voorbeeld @Anonymous  te kunnen werken, maar missen de optie om zo’n declaratie gedurende de dag op te kunnen slaan. Nu kun  je pas aan t einde van de dag je hele route opgeven, dat kan makkelijker met een tussendoor opslaan functie.

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland
 
Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

@Bastiaan Friederichs wil je nog reageren op het verzoek om de declaratie dienstreis gedurende de dag met verschillende doorreisroutes op te kunnen slaan?

door Bastiaan Friederichs

hi @Ellie van der Heide natuurlijk wil ik reageren!

Als ik het goed begrijp gaat jouw opmerking niet zozeer over het feit dat er een aanpassing in de werking (User Interface) nodig is, maar dat de huidige time-out van de app onhandig is.

De app vereist opnieuw de authenticatie (gezichtsherkenning bijvoorbeeld) na 30 seconden inactiviteit. Na het opnieuw authenticeren, navigeert de app naar de home-page. Beide zaken hebben te maken met eisen op het vlak van beveiliging.

Maar het toeval wil wel dat het app-team aan het kijken is of we dit proces niet kunnen verbeteren. Ik wil eerst weten wat daar uit komt zodat we daarna kunnen bepalen wat we aanpassen en waar.
(het zou kunnen dat een verhoging van de time-out voldoende is, het zou ook zomaar kunnen dat we eigenlijk een tussentijdse opslag van de declaratie moeten doen - die op dat moment nog niet compleet ingevuld is.)

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide (Bijgewerkt ‎06-04-2023 07:57 door Ellie van der Heide )

Dag @Bastiaan Friederichs 

Dank voor je reactie.
ik denk dat het bewust tussendoor opslaan door de werknemer zelf wenselijker is dan dat de app op enig moment een backlog maakt van een nog niet ingediende declaratie. 
Werknemer reist naar locatie A vult app in - klikt op opslaan ipv indienen - en gaat aan t werk op locatie A. 2 uur later gaat werknemer naar locatie B. Daar aangekomen opent werknemer de opgeslagen dienstreis declaratie en werknemer hoeft dan alleen de nieuwe bestemming op te geven zodat de declaratie doortelt. En zo verder. 
zoals de app nu werkt kun je alleen achteraf de hele dag met afgelegde dienstreizen opgeven of ontstaan er diverse declaraties. Beide zijn niet wenselijk. 

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Bastiaan Friederichs, wat is de status van de vraag van @Ellie van der Heide ? Of weet jij de status @Maarten VB ? 

door Bastiaan Friederichs

@Lieke Sterk Huis enige tijd geleden is de time-out van de Youforce app aangepast van 30 seconden naar 3 minuten. Dat is niet exact waar Ellie naar op zoek was, maar wel een aardig compromis voor nu...

Voor wat betreft de oorspronkelijk vraag van Oscar, komen we binnenkort met goed nieuws.
Niet alleen kun je categorieen straks meer specifiek toewijzen (er komt een nieuwe rubriek die je kan gebruiken, net zoals de arbeidsrelatie), maar je kunt als beheerder straks ook  een correctie door de medewerker toestaan op de door ons berekende afstand...

Binnen nu en een week of twee.